H Ελλάδα της δεύτερης ταχύτητας…

Του Βασίλειου Διον. Αναστασίου από το capital.gr

Διαπιστώνω πλέον ότι και αν ακόμα επήρχετο ανέλπιστη διόρθωση (μπάλωμα καλύτερα, των δημοσίων Οικονομικών), δεν θα οδηγούμασταν σε Ανάκαμψη, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει, να μας επαναφέρει σε μια αξιοπρεπή και ανάλογη με τον μέσο όρο standard των άλλων εταίρων, Ανάπτυξη.

Και ο λόγος είναι ότι πλέον περιλαμβανόμαστε με βάση την διεθνή κατάταξη βιομηχανικής προόδου, στην Ομάδα χωρών της 2ης από τις δύο ταχύτητες που χωρίστηκε de facto o κόσμος, αποτέλεσμα της αναπόφευκτης και αλματώδους ανάπτυξης της Τεχνολογίας και των συνεπειών της Παγκοσμιοποίησης. Και πώς διαπιστώνεται αυτό; Είναι λίγο τεχνοκρατικό, και δεν αγγίζει το μεγαλύτερο και σοβαρότερο πρόβλημα της διαμορφωμένης μεταπολιτευτικής κουλτούρας.

Αλλά, για να γυρίζαμε και να ξαναγινόμαστε Χώρα αναπτυγμένη, όπως παρ’ ολίγα θα γινόμασταν αν οι δύο πετρελαϊκές κρίσεις 1972 και 1980 δεν ανέκοπταν βίαια την συμπλήρωση της εκβιομηχάνισης της Χώρας μας, τούτο θα απαιτούσε 1) εκσυγχρονισμό της Γεωργίας, 2) δημιουργία Υποδομής για πολυτελή Τουρισμό, (δεν προσφέρεις μαργαρίτες στους χοίρους φθηνά), 3) Δημιουργία νέας εκτός της κατεστραμμένης μικρής και μεσαίας Βιομηχανίας/Βιοτεχνίας, με εφαρμογή των από καιρό αλλού ακολουθουμένων μεθόδων υπολογισμού και επικοινωνίας.

Έτυχε χθες να δω στο YouTube του Google, τέσσερα documantaires: το Lexus assembly line, Mercedes, το ίδιο, KIA το ίδιο και Henry Ford assembly line vs. modern Mercedes-Benz. Δεν είμαι προπέτης να ισχυρισθώ ότι θα εγκαθιστούσαμε μια τέτοια γραμμή Συναρμολογήσεως, ούτε καν αυτήν του 1914 του Ford, που για μας ακόμα και σήμερα θα ήταν ένα όνειρο, ακατόρθωτο. Αλλά αναλογίζομαι μαζεμένα:

Θα μπορούσαμε στην συνηθισμένη routine σαββατιάτικη συντήρηση ενός εργοστασίου να συντηρήσουμε ένα, μόνον ένα, από τα εκατοντάδες robots μιάς γραμμής παραγωγής ενός τέτοιου εργοστασίου; Πού θα απασχολήσουμε όχι 1,5 εκατομμύριο, αλλά ούτε 100.000 ανέργους όταν και στα τρία video τα σύγχρονα εργοστάσια φαίνονταν έρημα από προσωπικό; Έχουμε τέτοια γνώση, όπως οι Βούλγαροι ήδη στην Πυρηνική Ενέργεια, και οι Ρουμάνοι που ξαναφτιάχνουν τώρα και πουλάνε και στην Ελλάδα το νέο Jeep της DACIA (know-how Γάλλων), ή οι Τούρκοι το MURAT (Fiat), και τα πυρηνικά που θα έφτιαχναν με τους Ρώσους;

Και ας δεχθούμε ότι εγκαταλείπουμε την Βιομηχανία. Με αυτή την Γεωργία του κλήρου 10 και κάποιων ακόμα στρεμμάτων, τους “φερόμενους” !!!!! ως αγρότες, επιδοτούμενους από τους με 500-αριές εκατομμύρια φορολογούμενους μέσω Χατζηγάκη, και κλέβοντας ασύστολα την ΕΟΚ με τα πορτοκάλια, τα ροδάκινα και τα ελαιόδενδρα και την Ε.Ε. με το μπαμπάκι, και κλείνοντας την Ελλάδα κάθε χρόνο στα δύο, και με συντάξεις ΟΓΑ που πληρώνουμε εμείς; Θα ανταγωνιστούμε τον μαϊντανό από την Ολλανδία, ή τα κρασιά από την Χιλή ή την Νοτιο-αφρικανική Ένωση που πουλιούνται στο LIDL με 2 €, όταν τα ελληνικά πουλιούνται 10 €; Και επιβαρύνονται και με 0,30 €! Θα κάνουμε Τουρισμό, με επικεφαλής μια “Μοντέλλα”; Ή όπως στο υποβιβασθέν υφ-Υπουργείο της Βιομηχανίας, και εδώ και Υπουργείο και μαζί και με τον ΕΟΦ, που διατηρήθηκε, ενώ αναβαθμίστηκε και σε Υπουργείο; Δεν κοιτάνε καλύτερα -που είναι πολύ τυχερός ο Τσιπράκος- να προετοιμασθούν έγκαιρα για τους Ρώσους που δεν θα πάνε φέτος στην Τουρκία που έχει Υποδομές, όχι αστεία!

Έχουμε χάσει την αξιοπιστία μας, την Σοβαρότητα και την Συνέπεια. Χάσαμε το τραίνο. Ειμαστε από τους εκεί. Όχι τους από δώ. Θα σερνόμαστε πλέον στον τριτο-κοσμικό δρόμο και θα μας στέλνει ο κάθε Juncker, ένα κομμάτι ψωμί ελεημοσύνη. Πυγμή χρειαζόμαστε. Όχι ανθρώπινα δικαιώματα τζιχαντιστών, ελεύθερα περιφερομένων. Σεπόλια, Παγκράτι!! Εμείς ασχολούμεθα με σαχλαμαρίτσες, Όλοι μας, και οι άλλοι τρέχουν με ΤΗV ή υπερηχητικό, στα χνάρια του τρόπου που αναπτύχτηκε η παραδειγματική Νότια Κορέα, όταν το ίδιο φτωχοί, ξεκινήσαμε, το 1953.