Επενδυτική terra incognita

σιδηροδρομική ΕγνατίαΤη σύνδεση της σιδηροδρομικής Εγνατίας με τους μεγάλους κάθετους ευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών προσπαθεί να πετύχει η ελληνική κυβέρνηση, με άμεσο στόχο την προσέλκυση κονδυλίων για την κατασκευή της. Το θέμα αυτό βρέθηκε στην κορυφή της ατζέντας του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, κατά τη συμμετοχή του στην ετήσια Σύνοδο για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών – TEN-T Days, που πραγματοποιήθηκε στην Ολλανδία από τις 20 έως στις 22 Ιουνίου.

Στο πλαίσιο της επέκτασης των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ο υπουργός τόνισε τη σημασία ενδυνάμωσης και ανάπτυξης των κάθετων αξόνων, οι οποίοι ξεκινούν ή απολήγουν στα στρατηγικά λιμάνια της χώρας. Επίσης, ανέδειξε τη σημασία που έχει για το σύνολο της ΕΕ και των γειτονικών χωρών η σύνδεση τους με μια νέα οριζόντια σιδηροδρομική γραμμή, τη σιδηροδρομική Εγνατία, που είναι ήδη μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα έχει μία στρατηγική γεωγραφική θέση στη νοτιοανατολική Ευρώπη που ενδυναμώνεται περαιτέρω με τα λιμάνια της, τα οποία μπορούν να γίνουν οι πύλες της Ευρώπης για ισχυρές διεθνείς και περιφερειακές ροές εμπορευματικών φορτίων προερχόμενες από την Ασία, την Κίνα, τη Μέση Ανατολή και άλλες υπερπόντιες περιοχές προέλευσης.

Aπό όλα αυτά καταλαβαίνει εύκολα κανείς ότι για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (και όχι μονο) προορίζεται η Σιδηροδρομική Εγνατία, που αργά ή γρήγορα κάποια στιγμή θα κατασκευαστεί, για το λιμάνι της Πάτρας ανακατασκευάζεται ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο, ενώ το λιμάνι του Πλατυγιαλιού παραμένει μια επενδυτική terra incognita και μαζί του η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Στερεάς terra incognita για το Σιδηρόδρομο…