Δεν εξευτελίζεται ακόμη περισσότερο το κράτος, όταν κόβονται “κορδέλες” και ένα τέτοιο έργο δεν προχωρά;

«Κορδέλες» σε Ολυμπία και Ιόνια Οδό θα κόψει ο Πρωθυπουργός. Στην Ολυμπία Οδό θα παραδόσει στην κυκλοφορία το τμήμα Αρχαίας Κορίνθου-Κιάτου καθώς επίσης τις δύο σήραγγες παράκαμψης του Δερβενίου Κορινθίας και τη νέα γέφυρα διέλευσης από τον ποταμό Δερβένι. Στην Αιτωλοακαρνανία θα επιθεωρήσει τις εργασίες στις δίδυμες σήραγγες της Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό και πιθανότατα θα ανακοινώσει τις ημερομηνίες παράδοσης κάποιων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου.

Καλώς θα κοπούν οι “κορδέλες”, γιατί τα έργα αυτά είναι σημαντικά έργα για την χώρα ολόκληρη και φυσικά δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, αλλά στο λαό που τα (χρυσο)πληρώνει. Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού και του κυβερνητικού κλιμακίου θα μπορούσε να μην χαρακτηριστεί ως επικοινωνιακή και μόνο, αν η Κυβέρνηση δεν αναλώνονταν μόνο στο κόψιμο της “κορδέλας”, αλλά αν οι προσπάθειές της είχαν κάποιο αποτέλεσμα στο “ξεπάγωμα” του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο – Αμβρακία. Και αυτό γιατί ο συγκεκριμένος δρόμος των 50 περίπου χιλιομέτρων, σε αντίθεση με την Ολυμπία και Ιόνια Οδό, είναι ένα αμιγώς δημόσιο έργο και δεν είχε, ούτε έχει χρηματοδοτικά προβλήματα, όπως οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι που κατασκευάζονται ως έργα παραχώρησης και πάγωσαν λόγω του κλεισίματος της στρόφιγγας από τις τράπεζες προς τους παραχωρησιούχους. Είναι έργο με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2010 και θα έπρεπε είχε ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2013! Οι προηγούμενες κυβερνήσεις απέτυχαν να το ξεμπλοκάρουν, όχι μόνο γιατί οι γνωστές καθυστερήσεις (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά, εγκρίσεις μελετών) που λίγο-πολύ έχουν όλα τα μεγάλα οδικά έργα δεν αντιμετωπίστηκαν όσο το έργο ήταν παγωμένο, αλλά κυρίως, γιατί δεν μπόρεσαν να δώσουν λύση στο δομικό του πρόβλημα, που είναι η σαλαμοποίησή του σε τέσσερις εργολαβίες που δόθηκαν με πολύ μεγάλες εκπτώσεις στους αναδόχους – κατασκευαστικούς ομίλους με πάρα πολλά προβλήματα. Επισήμως το Άκτιο – Αμβρακία έχει πάρει παράταση μέχρι τον Μάρτιο του 2018, θα χρειάστει όμως παρέμβαση από πλευράς του Υπουργείου Υποδομών για να υλοποιηθεί το έργο εντός αυτής της προθεσμίας.

Για το έργο αυτό ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Αιτωλοακαρνανία Γ. Βαρεμένος έλεγε από τη θέση της αντιπολίτευσης το 2013 πως “εξευτελίζεται το κράτος στο έργο Αμβρακίας – Ακτίου”. Άραγε και τώρα δεν εξευτελίζεται το κράτος; Τώρα που εξίμισι χρόνια μετά την έναρξή του παραμένει παγώμενο και ας έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από κράτος, δεν εξευτελίζεται ακόμη περισσότερο το κράτος, όταν κόβονται “κορδέλες” και ένα τέτοιο έργο δεν προχωρά;

Δ.Π