Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ενέκρινε να χρηματοδοτηθούν από το «Ταμείο Μολυβιάτη» για τις πυρόπληκτες περιοχές δύο έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 εκατ. ευρώ στο δήμο Ξηρομέρου (300.000€) και Ακτίου Βόνιτσας (900.000€). Για το θέμα προέκυψε μια κόντρα ανάμεσα στους δύο δημάρχους της περιοχής και τον περιφερειακό σύμβουλο Νεκτ. Φαρμάκη, με αφορμή την κριτική που άσκησε ο τελευταίος στην Περιφερειακή Αρχή.
Αν, όπως λένε οι δήμαρχοι της περιοχής, αυτά είναι έργα που τα θέλει η τοπική κοινωνία και προέκυψαν ως αιτήματα από αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων, τότε δεν έχουμε καμία αντίρρηση επ΄αυτού. Θα έπρεπε όμως οι δύο δήμαρχοι στην ανακοίνωσή τους να μας δώσουν και κάποιες εξηγήσεις για τους προϋπολογισμούς αυτών των έργων, που αφορούν αγροτικές οδοποιίες στους Δήμους Ακτίου-Βόνιτσας (από Βαρκό προς Μέγα Κάμπο της Τ.Κ Αετού) και Ξηρομέρου (από Τ.Κ. Μπαμπίνης έως Αγ.Γεώργιο Δ.Ξηρομέρου). 1,2 εκατομμύρια ευρώ δεν είναι πολλά για αγροτικές οδοποιίες μερικών χιλιομέτρων;;; Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους τα έργα ύδρευσης που ενέταξαν στο ΕΣΠΑ οι δύο δήμοι -και είναι πολύ πιο σημαντικά και ζωτικής σημασίας για περισσότερους κατοίκους- κοστίζουν λίγες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ παραπάνω από τις για αγροτικές οδοποιίες μερικών χιλιομέτρων… Συγκεκριμένα η «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΥΔΡΟΔΟΤΗΣΗΣ ΠΑΛΑΙΡΟΥ – ΠΟΓΩΝΙΑΣ – ΣΤΕΝΟΥ» έχει κόστος 1,4 εκατ. ευρώ και η «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ» 1,5 εκατ. ευρώ… Δεν είμαστε μηχανικοί, αλλά θα θέλαμε κάποιες εξηγήσεις για το κόστος των αγροτικών δρόμων…
Και επειδή ζούμε σε μια παράλογη εποχή, ας σκεφτούμε πως η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει τα 670 χλμ της Εγνατίας Οδού για μόλις 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή κάπου 150.000 ευρώ το κάθε χιλιόμετρο ήδη κατασκευασμένου αυτοκινητοδρόμου. Όμως μερικά χιλιόμετρα αγροτικής οδοποιίας στο Ξηρομέρο θα κοστίσουν 1,2 εκατ. ευρώ… Το κάθε ξεπούλημα της κυβέρνησης φυσικά δεν είναι μέτρο σύγκρισης, αλλά μιας και η εποχή μας είναι εντελώς παράλογη, ας το έχουμε και αυτό υπ΄όψιν…
Δ.Π