Παράταση και για την 2η εργολαβία του «Άκτιο – Αμβρακία»

Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών η παράταση και της τελευταίας εργολαβίας του «ταλαιπωρημένου» από τις κατατμήσεις οδικού έργου «Άκτιο – Αμβρακία». Συγκεκριμένα δόθηκε παράταση 13 μηνών, δηλαδή έως τις 25-10-2017 στην δεύτερη εργολαβία του έργου που αφορά ένα μικρό τμήμα μεταξύ Δρυμού και Παλιάμπελων Βονίτσης (από Χ.Θ. 22+500 έως Χ.Θ. 26+900).

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε πρόσφατα το Υπ. Υποδομών στη Βουλή, η συγκεκριμένη 2η εργολαβία επιδιώκεται να ολοκληρωθεί πλήρως μόνο ως προς το πεδινό τμήμα, ενώ στην εργολαβία – σκούπα που ετοιμάζεται για το 2018 θα μεταφερθεί το τμήμα από την Χ.Θ.22,5-Χ.Θ.24,5 (εξαιτίας των κατολισθήσεων και συμβατικών προβλημάτων στην κατασκευή της κοιλαδογέφυρας Τ19 ανοίγματος περίπου 200 μέτρων). Ωστόσο κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην περιοχή ο Υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζης έκανε λόγο για προσπάθεια να ολοκληρωθεί το τέταρτο κομμάτι (παράκαμψη Αμφιλοχίας) και στα υπόλοιπα να γίνει μια άλλη εργολαβία…

Tα προβλήματα της εργολαβίας
Η ανάδοχος Κ/Ξ «ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε – ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ» δεν υπέβαλε αίτημα για παράταση περαίωσης των εργασιών… Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην πρόοδο του έργου που οφείλονται κυρίως σε υπαιτιότητα του αναδόχου και προκλήθηκαν από τον αργό ρυθμό εκτέλεσης των εργασιών.Ακόμη και σήμερα υπάρχουν τμήματα του έργου τα οποία δεν έχουν διατεθεί στον ανάδοχο λόγο καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων και μη αποδοχής της διαδικασίας της επίταξης ορισμένων ιδιοκτητών. Η Εφορία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων δέσμευσε την περιοχή του ορύγματος από την Χ.Θ 22+587 έως τη Χ.Θ 22+622 για την διενέργεια σωστικών ανασκαφών και η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει παραδοθεί.Επιπλέον η Εφορία Αρχαιοτήτων έχει δεσμεύσει και την περιοχή του ορύγματος από Χ.Θ 23+120 έως Χ.Θ 23+220. Για το επίχωμα από Χ.Θ 22+680 – Χ.Θ 22+955 ο ανάδοχος υπέβαλε μελέτη επάρκειας του επιχώματος έναντι σεισμικού κινδύνου και στη συνέχεια στις 28-7-2014 υπέβαλε γεωλογική-γεωτεχνική μελέτη η οποία λόγω του μεγάλου προϋπολογισμού της και των παρατηρήσεων του Συμβούλου Υποστήριξης επανεξετάστηκε και επανυποβλήθηκε στις 3-8-2016, προτείνοντας οικονομικότερη λύση και μέχρι σήμερα εκκρεμεί η έγκριση της.