Τη διαβεβαίωση πως ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2020, έδωσε χθες στη βουλή ο Υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ Νίκου Μωραΐτη.
Ωστόσο έχει ιδιαίτερη σημασία πως ο Χρ. Σπίρτζης εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η 4η εργολαβία, η λεγόμενη δυτική παράκαμψη της Αμφιλοχίας που παρουσιάζει πρόοδο άνω του 50%, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέσω συμπληρωματικής σύμβασης, όπως γίνεται με την 1η εργολαβία, και οι υπόλοιπες εργασίες θα πάνε στην εργολαβία – σκούπα. “Οι εργασίες που θα πάνε στο έργο «σκούπα» δεν μπορούν να ολοκληρωθούν στην πρώτη φάση, γιατί έχουμε μεγάλο χρόνο εκπόνησης μελετών, έχουμε περιορισμό στη διαχείριση των επί έλασσον δαπανών, έχουμε νέες τιμές και υπερβάσεις, λόγω της αλλαγής των προδιαγραφών και γιατί ανήκουν σε μεμονωμένα τμήματα που δεν είναι λειτουργικά” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χρ. Σπίρτζης.
Κατά τα λοιπά ο Υπ. Υποδομών επανέλαβε το σχεδιασμό του Υπουργείο για ολοκλήρωση του έργου σε δύο φάσεις.
Η πρώτη φάση είναι η εξέλιξη των συγκεκριμένων έργων που έχουν ανατεθεί και η ολοκλήρωση αυτοτελών λειτουργικών τμημάτων, σύμφωνα με τις ισχύουσες συμβάσεις και με τους εγκατεστημένους αναδόχους, υπό την προϋπόθεση έγκρισης από τα αρμόδια όργανα και από το Ελεγκτικό Συνέδριο των συμπληρωματικών συμβάσεων που απαιτούνται για να γίνουν. Το Ελεγκτικό Συνέδριο ήδη διατύπωσε τη σύμφωνη γνώμη του για την πρώτη εργολαβία, το «Άκτιο-Δρυμός».
Στη δεύτερη φάση είναι η ένταξη των υπολειπόμενων εργασιών που προέκυψαν από όλα τα προηγούμενα νοσηρά φαινόμενα σε νέα δημοπράτηση με μια σύμβαση «σκούπα», για να ολοκληρωθεί όλο το έργο. Στην εργολαβία – σκούπα θα περάσουν από τη δεύτερη εργολαβία οι εργασίες που είναι απαραίτητες για την ασφάλεια του έργου και για την προστασία των ήδη κατασκευασμένων έργων, γιατί σε πολλά τμήματα από αυτά τα έργα οι εργασίες είναι προχωρημένες.
Στην τρίτη εργολαβία κρίθηκε ότι η προσφερόμενη για το ελληνικό δημόσιο λύση είναι το κλείσιμο της λεγόμενης εργολαβίας στο στάδιο που βρίσκεται σήμερα, στην πρώτη φάση και η ένταξη των υπολοίπων εργασιών στην εργολαβία «σκούπα». Και στην τέταρτη εργολαβία, που είναι το τμήμα της παράκαμψης για την Αμφιλοχία, είναι το ίδιο με την τρίτη εργολαβία. Δηλαδή, το κλείσιμο στο στάδιο που βρίσκεται σήμερα και η ένταξη των υπολειπόμενων εργασιών στο νέο διαγωνισμό «σκούπα» που θα γίνει.






