Λαϊκή Συσπείρωση Αγρινίου: Η κυβέρνηση με 4ο Μνημόνιο χτυπάει βάναυσα στους Δήμους

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Η κυβέρνηση με 4ο Μνημόνιο και Μεσοπρόθεσμο κτυπάει βάναυσα την χρηματοδότηση στους Δήμους και μεταφέρει τα νέα οικονομικά βάρη στα νοικοκυριά.
ο Νόμος 3852/2010(Καλλικράτης) ορίζει ότι οι δήμοι λαμβάνουν το 21,3% των Εσόδων του Φόρου Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων,
Αντίστοιχα, στο ΦΠΑ ορίζει το 12% να αποτελεί έσοδο
των δήμων, στον ΕΝΦΙΑ οι δήμοι έχουν ως νομοθετημένα έσοδα το 11,3%

Στα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε τοπική και κρατική διοίκηση έτρεξαν με βιαιότητα και η κρατική χρηματοδότηση της ΤΔ κατέρχεται με άλματα .
2013 : 3 427,4 εκ
2014: 3 466,2
2015 : 3.237
2016-: 3.225
Για το 2017 : 3.018 εκ ! Μειωμένος όχι μόνο κατά 207 εκ όπως αποτυπώνεται για τους 325 Δήμους, αλλά επιπλέον προστίθεται εδώ και μια ακόμη επιβάρυνση των δήμων 15 εκ μιας και αναλαμβάνουν από το 2017 -18 και το κόστος των σχολικών καθαριστριών που μέχρι τώρα ήταν στην ευθύνη χρηματοδότησης του υπ. Παιδείας !
Με το άρθρο 80Α του νεου μνημονίου η κυβέρνηση με το επιχείρημα ότι οι δήμοι «συμμετέχουν θετικά στο δημοσιονομικό πλεόνασμα… καταρτίζοντας πλεονασματικούς προϋπολογισμούς» αποδεσμεύει το όριο χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό που είχε θεσπίσει ο νόμος 3852/10 (Καλλικράτης) και περιορίζει την χρηματοδότηση τους από το 2018 και εφεξης σε 3δις 400.εκ ευρω ως ανώτατο όριο!. Το πρώτο μνημόνιο νόμος του 2011 όριζε ως πλαφόν από τον κρατικο προυπολογισμο τα 5δις 200 εκ !
Με αυτή την διάταξη η κυβέρνηση Σύριζα-Ανελ επιδιώκει μάλλον και να προλάβει και τις τυχόν διεκδικήσεις των δήμων για μια νεα γενια όπως λένε των παρακρατημένων πόρων , αφού κατά τα άλλα έτσι και αλλιώς καμία κυβέρνηση δεν απέδιδε στην τοπική διοίκηση τα θεσμοθετημένα ούτε πριν ούτε μετά τον Καλλικράτη . Η θεσμοθέτηση σήμερα ενός πολύ κατωτάτου ορίου χρηματοδότησης από τον τακτικό προϋπολογισμό πατά σε μια πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί μέσα στην κρίση και στήριξε με αποφασιστικότητα η πλειοψηφία του πολτικού προσωπικού και στην τοπική διοίκηση – με το επιχείρημα «της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας» , «του νοικοκυρέματος» κλπ –
Στην ουσία η καπιταλιστική κρίση και το στενό δημοσιονομικό πλαίσιο που επιβλήθηκε με την ραγδαία αποδυνάμωση της κρατικής χρηματοδότησης έδωσε χέρι βοηθείας ώστε να προωθηθεί πιο γρήγορα και σε έκταση η στρατηγική των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και στην τοπική διοίκηση με στόχο την προώθηση της επιχειρηματικότητας και την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου και έχει την στήριξη όλων των αστικών δυνάμεων σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο .
Ο Ενοποιημένος προϋπολογισμός της Τοπικής Διοίκησης με βάση το ΜΠΔΣ αποτυπώνει από την μια την στρατηγική της φτώχιας όσον αφορά την χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την τοπική διοίκηση που θα διαμορφωθεί για τα έτη :
-2018: σε 3 δις 319
-2019: σε 3 δις 358
-2020-2021 : στα 3 δις 400 εκ.
Από την άλλη αποτυπώνει και την ραγδαία αύξηση των λεγόμενων ΙΔΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ (που αφορούν σε τέλη φόρους, ανταπόδοση κλπ) που τα ανεβάζει από 2δις 622 εκ /2017, σε 2δις 702 εκ. /2018 , 2δις 792 εκ. /2019, 2δις 887 εκ./2020 και σε 2δις 993 εκ. /2021. !!!
Η κυβέρνηση πατά πάνω στην στρατηγική συναίνεση, ήδη των αιρετών στην τοπική διοίκηση, στο όραμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της προθυμίας τους να μεταφέρουν τα βάρη της χρηματοδότησης στους δημότες . Τα ΙΔΙΑ ΕΣΟΔΑ για το 2016 ξεπέρασαν τα 2.274 και μέχρι το 2021 απογειώνονται κατά 700 εκ !! Την ιδία εποχή που κλειδώνει την κρατική χρηματοδότηση στους Δήμους στα κατώτατα επίπεδα των 3δις400εκ!! .
Αντίστοιχα κινείται και για το ΠΔΕ που αφορά κύρια τους Δήμους ( οι Περιφέρειες πραγματεύονται μέρος σοβαρό του ΕΣΠΑ με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου και δεν απασχολούνται με τα ψιλολόγια που απομένουν στους Δημους …), έχει σχεδόν εκμηδενιστεί και στο διάστημα 2017-21 θα κινηθεί από 846 εκ/2017 μεχρι 896 εκ/2021 δηλαδή στα επίπεδα που και σήμερα κινείται. Σε αυτό το τμήμα της δημόσιας χρηματοδότησης ακουμπά αποκλειστικά η συντήρηση των σχολικών κτηρίων και μια σειρά από έργα των δήμων που αφορούν σε συντήρηση υποδομών, δρόμων κλπ. Ζήτημα που επιβεβαιώνει ότι η αποκέντρωση αρμοδιοτήτων δεν δηλώνει παρά την συγκέντρωση των πόρων στις ανάγκες του κεφαλαίου.
Την εικόνα της φτώχιας την συμπληρώνουν και τα στοιχειά για τις αμοιβές του προσωπικού και τα προνοιακά επιδόματα που επιβαρύνουν τους ΚΑΠ και με βάση το ΜΑΔΣ θα κινηθούν :
Μισθοί- προνοιακα επιδόματα ασφαλιστικές εισφορές/φόροι
2017- 2δις 248 733 εκ 890 εκ
2018 2δις 280 725 εκ 884
2019 2δις 291 723 εκ 928
2020 2δις 295 721 εκ 965
2021 2δις 901 719 956
Που σημαίνει ότι από τους ΚΑΠ, για τις αναπτυξιακές ανάγκες των δήμων και των περιφερειών από το 2017 έως το 2021 δεν διατίθεται ούτε ευρώ και προβάλει το συμπέρασμα ότι και παλι η τσέπη των λαϊκών νοικοκυριών, το λαϊκό εισόδημα που λεηλατείται θα σηκώσει και εδώ το βάρος της λειτουργιάς τους και είναι αυτό το εισόδημα που διαμορφώνει τους στόχους της κυβέρνησης για αυξημένα πλεονάσματα και σε αυτό το επίπεδο ….
ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ για την τοπική διοίκηση με βάση το ΜΠΔΣ
2017 200 εκ
2018 398εκ
2019 372
2020 284
2021 449
Τέλος όσον αφορά το προσωπικό στην τοπική διοίκηση ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης λεει ότι για 2017-2021 οι αποχωρήσεις υπαλλήλων θα ανέλθουν σε 8.243 και οι προσλήψεις σε 4.352 προσλήψεις. Δηλαδή για το σύνολο του εν λόγο διαστήματος (2017-2021) δυο φεύγουν και ένας έρχεται και για δε τα έτη 2018 και 2019 προβλέπονται συνολικά 4.352 αποχωρήσεις και μηδέν προσλήψεις …Και όπως η κυβέρνηση δηλώνει στην αιτιολογική έκθεση της το προσωπικό που θα έρθει αφορά κύρια κατηγορίες ΔΕ και ΥΕ και σε αποτελέσματα του ΑΣΕΠ από το 2009 . Πράγμα που επιβεβαιώνει ότι η κυβέρνηση και ψεύδεται όταν μοιράζει υποσχέσεις για μονιμοποίηση τάχα εργαζομένων που δουλεύουν για χρόνια σε προγράμματα όπως πχ το βοήθεια στο Σπίτι , στους Παιδικούς , οι καθαρίστριες στα Σχολεία και από την άλλη επιβεβαιώνει με τους στρατηγικούς σχεδιασμούς της και την πολιτική της ότι οι συμβασιούχοι και οι λοιποί φορείς της κοινωνικής οικονομίας που φτιάχνονται στο όνομα τους, θα παραμείνουν , θα ανακυκλώνονται , θα διαιωνίζεται η εκμετάλλευση τους, και σειρά από κρίσιμες υπηρεσίες για την λαϊκή οικογένεια, θα συρρικνώνονται , θα εμπορευματοποιούνται, θα υποβαθμίζονται ποιοτικά και θα λειτουργούν «ως λαχείο φτωχιάς» για τους τσακισμένους από την πολιτική του κεφαλαίου εργαζομένους, φτωχούς και τσακισμένους επαγγελματίες και αγρότες , συνταξιούχους, νέους.
—-Εδώ εντάσσεται και το άρθρο 4 για το πρόγραμμα «βρεφονηπιακής φροντίδας» στα λεγόμενα αντίμετρα της κυβέρνησης που «όταν και εφόσον» το επιτρέψουν τα πλεονάσματα και το ΔΝΤ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΣΕ ΜΟΝΙΜΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΟΜΕΣ άλλα ευκαιριακές δράσεις που θα υλοποιούνται από δημοτικές επιχειρήσεις, ΚΟΙΝΣΕΠ και τους λεγόμενους συνεταιρισμούς των εργαζομένων της κοινωνικής οικονομίας – με Vaucher –
Εδώ και τα νέα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας – άρθρο 7- για να κλείνονται οι τρύπες των Δήμων και που όπως μας λέει η κυβέρνηση θα έχουν στόχο την επανένταξη στην εργασία Των δικαιούχων του ΚΕΑ – και για αυτό ακόμη πιο φτηνό –φτηνότατο εργατικό δυναμικό δυναμικό…..
Αυτή η κατάσταση διαμορφώνεται στο χώρο της Τοπικής Διοίκησης και η σιωπή των φορέων αυτής, τεκμηριώνει την ανοχή – αποδοχή τους και εν τέλει συνενοχή τους στις αντιλαϊκές πολιτικές.
Όποιος σήμερα δεν αντιδρά και δεν προσπαθεί να κινητοποιήσει τα Λαϊκά στρώματα, αύριο θα είναι υποκριτικό να ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να παράξει έργο λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.
Η ΛΑ.Σ. αν και πιστεύει ότι πρέπει να υπάρξουν ριζικές πολιτικές αλλαγές για να μπει σε ρότα η ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών του Λαού, θα πρωτοστατήσει στην πάλη μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο για να υπάρξουν κατακτήσεις που είναι απαραίτητες σήμερα, για να μην συνθλιβούν ακόμη περισσότερο εισοδήματα και δικαιώματα.