Γιατί, η Ήπειρος είναι πάντα παρών και η Αιτωλοακαρνανία όχι…

Αν απορούμε γιατί πλέον βλέπουμε την… πλάτη της Ηπείρου, που μέχρι πριν λίγο χρόνια ήταν η φτωχότερη Περιφέρεια της Ευρώπης, ένα μέρος της απάντησης ίσως κρύβεται παρακάτω. Παρά το γεγονός ότι μιλάμε για μια τρομερά δύσκολη εποχή για τα μεγάλα έργα υποδομής, από άποψη πόρων, γραφειοκρατικών εμποδίων και άλλων παθογενειών στη δημοπράτηση των μεγάλων έργων, στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου πρόσφατα συζητήθηκε η σιδηροδρομική Εγνατία. Ένα έργο, που φαντάζει δύσκολο να υλοποιηθεί, όμως στην Ήπειρο δεν το βάζουν κάτω και το παλεύουν κατά το δυνατόν.

Γιατί όμως τώρα συζήτησαν στην Ήπειρο για τη Σιδηροδρομική Εγνατία; Γιατί στις 31 Μαΐου η Ομάδα Εργασίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που συγκροτήθηκε σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών θα κάνει την πρόταση της για τις σιδηροδρομικές συνδέσεις που θα συμπεριληφθούν στον κατάλογο των έργων του επόμενου ΕΣΠΑ 2021-2030. Από οικονομικής σκοπιάς το έργο αυτό μοιάζει απίθανο να υλοποιηθεί, όμως στην Ήπειρο σκέφτονται διαφορετικά… Σκέφτονται πως επιβάλλεται να μην είναι απόντες σε συγκυρίες σαν και αυτή, που κρίνουν τις προτεραιότητες της επόμενης δεκαετίας μέσα από θεσμικά κείμενα. Και με το πες – πες όλο και κάτι μπορεί να βγει στο τέλος…

Στην Αιτωλοακαρνανία ποιος συζητά το θέμα για τις προτεραιότητες της επόμενης δεκαετίας; Να γιατί τα ορεινά της Ηπείρου δεν έχουν χωματόδρομους και έχουν τα ορεινά της Αιτωλοακαρνανίας… Να γιατί στην Αιτωλοακαρνανία, υπάρχουν ένα σωρό εκκρεμότητες σε βασικούς οδικούς άξονες του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου…