Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης: “Εξαφανίστηκε” από το ΕΣΠΑ το νότιο τμήμα

Επίσπευση για τις παράπλευρες οδούς

Τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση των παράπλευρων οδών και την αποκατάσταση των συνδέσεων με το υφιστάμενο αγροτικό δίκτυο, που αφορούν την κατασκευή των πρώτων χιλιομέτρων του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης επισπεύδει το Υπουργείο Υποδομών. Η απόφαση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών, καθώς το έργο τέθηκε σε καθεστώς επιτήρησης, έφερε τροποποίηση στην απόφαση ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ, προβλέποντας πλέον «τεχνικό σύμβουλο για την ολοκλήρωση των διαδικασιών ωρίμανσης για τη δημοπράτηση του υποέργου αυτού».

Το υποέργο αυτό, προϋπολογισμού 1,8 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή νέων παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 3,χλμ εκατέρωθεν του νέου οδικού τμήματος, την κατασκευή των συνδέσεων του παράπλευρου δικτύου με το υφιστάμενο αγροτικό δίκτυο, καθώς και την κατασκευή μικρών τεχνικών έργων, λοιπών έργων αποχέτευσης-αποστράγγισης των παράπλευρων οδών καθώς και των έργων αποκατάστασης των υφιστάμενων δικτύων ύδρευσης και άρδευσης.

Άννωστο το τι θα γίνει με το νότιο τμήμα και τη νέα χάραξή του

Εκείνο όμως που προβληματίζει είναι το τι μέλλει γενέσθαι με το τμήμα του έργου από το Αγρίνιο έως τον κόμβο στο ύψος της Αβόρανης, μήκους 2,8χλμ, που ως γνωστόν αποφασίστηκε να επανασχεδιαστεί, καθώς προσέκρουσε στις αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής Ρουπακιά και του δήμου Αγρινίου. Για τον επανασχεδιασμό του τμήματος αυτού θα απαιτηθεί ανάθεση νέας μελέτης και ακολούθως περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Μάλιστα η νέα χάραξη θα πρέπει να «κουμπώσει» με την πρόταση για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και θα ξεκινά ως φαίνεται στην περιοχή του Νοσοκομείου Αγρινίου και πιθανότατα, όπως είχε προταθεί από το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, θα ακολουθεί παραποτάμια διεύθυνση στην περιοχή της Ερμίτσας.

Ωστόσο ενώ αναμένονταν από το Υπουργείο Υποδομών να προκηρυχθεί η μελέτη, αντ’ αυτού στην τελευταία τροποποίηση του έργου ο προϋπολογισμός για την μελέτη και την κατασκευή του τμήματος αυτού, σχεδόν 7 εκατ. ευρώ, μηδενίστηκε, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρξει κάποια εξήγηση από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών.

Το υπόλοιπο τμήμα του έργου από το ύψος της επαρχιακής οδού Αγρινίου – Αβόρανης και βορειότερα, μήκους 5,5 χλμ, μετά και την υπογραφή των συμπληρωματικών συμβάσεων στα τέλη του 2019 έχει επανεκκινήσει και έχει δοθεί παράταση έως τα τέλη του 2020. Ωστόσο όπως συνέβη και στο παρελθόν το πιθανότερο είναι να υπάρξουν κι άλλες παρατάσεις. Πάντως η χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ έως το τέλος του 2023 είναι εξασφαλισμένη.