To ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει στην Ελλάδα

Η ισχυρή ανοδική τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα, που εμφανίστηκε κατά την επιβολή των μέτρων περιορισμού της κίνησης των πωλητών παγιώνεται, καθώς και μετά τη λήξη της καραντίνας που εκτίναξε τις πωλήσεις από το διαδίκτυο, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να εγκαταλείπουν τη νέα τους συνήθεια.

Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.). Τον Μάιο ο ρυθμός ανάπτυξης της καταναλωτικής δαπάνης διαμορφώθηκε στο 107% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παραπάνω από τετραπλάσιος από την αρχή του 2020. Τις δύο τελευταίες εβδομάδες του Μαΐου οι ρυθμοί ανάπτυξης επιβραδύνθηκαν στο +91% και +69%. Γεγονός το οποίο αποδίδεται στην έναρξη λειτουργίας των εμπορικών κέντρων αλλά και στον σχετικά καλό καιρό που ευνοούσε τις βόλτες στα μαγαζιά. Και πάλι, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αυξάνονται, την περίοδο που τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν κανονικά, με διπλάσιους ρυθμούς, από το 15% με 25% που αναπτύσσονταν ετησίως τα προηγούμενα χρόνια.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως η πανδημία θα έχει την ίδια επίδραση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, με αυτή που είχαν στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τη χρήση του πλαστικού χρήματος τα Capital Controls του 2015. Όταν επιβλήθηκαν οι περιορισμοί κεφαλαίων η χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών εκτινάχθηκε. Στη συνέχεια οι συναλλαγές με κάρτες έναντι των μετρητών υποχώρησαν, αλλά σταθεροποιήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εποχή.

Βέβαια το ηλεκτρονικό εμπόριο βρισκόταν και από πριν την πανδημία σε φάση ανάπτυξης. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, το lockdown επιτάχυνε τις εξελίξεις φέρνοντας τη χώρα μας πιο γρήγορα κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σε ό,τι αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτό ανέφεραν πρόσφατα και στελέχη του ομίλου Quest, σημειώνοντας ότι “τα προηγούμενα χρόνια οι ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων αυξάνονταν με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 15%, τώρα σταθεροποιούνται σε ποσοστό άνω του 50% έως και 100% σε σχέση με πριν την πανδημία. Οπότε κερδίσαμε δύο με τρία χρόνια”.

Αυξάνονται οι επενδύσεις
Την ανοδική τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου επιβεβαιώνουν και οι επενδυτικές κινήσεις που υλοποιούνται ή ανακοινώνονται το τελευταίο διάστημα. Από την επένδυση της CVC Capital στο Skroutz.gr, έως την επέκταση του marketplace του public.gr και από την εξαγορά online σουπερμάρκετ από παραδοσιακές αλυσίδες, έως το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου Φουρλή στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Εξάλλου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΕΒ τα οφέλη των εμπορικών επιχειρήσεων που αναπτύσσουν το κανάλι των ψηφιακών τους πωλήσεων είναι ξεκάθαρα: Ως 20% περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με ανταγωνιστές χωρίς ψηφιακή παρουσία. Με 5 φορές μικρότερο κόστος διατήρησης ψηφιακών πελατών έναντι απόκτησης νέων μέσω προσωποποιημένης προβολής και διαφήμισης και ως 86% αύξηση των κερδών, μέσω προσωποποιημένης τιμολόγησης και μείωσης του κόστους γενικής προβολής και προώθησης.

πηγή : capital.gr