Διώρυγα Αμφιλοχίας: Διάλυση των συμβάσεων και “σκούπα” στον ορίζοντα

Το έργο που αφορά την άρδευση περισσότερων από 100.000 στρέμματα καρκινοβατεί για 15 και πλέον χρόνια

Στη διάλυση των συμβάσεων με την «Αναστηλωτική ΑΤΕ», που αφορούν το έργο της «Διώρυγας Αμφιλοχίας και σήραγγας Βάλτου για άρδευση-ύδρευση κοινοτήτων Επαρχίας Βάλτου» προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα το Υπουργείο Υποδομών, αφού διαπίστωσε ότι ο ανάδοχος αδυνατεί να συνεχίσει τις εργασίες και να ολοκληρώσει το έργο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και ένα χρόνο περίπου δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία εργασία από την πλευρά του αναδόχου, στον οποίο τα προηγούμενα χρόνια είχαν δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών αλλεπάλληλες παρατάσεις. Το δυστύχημα είναι ότι μιλάμε για ένα πολύ σημαντικό έργο για το δυναμικό τομέα της αγροτικής παραγωγής στην ευρύτερη περιοχή του δήμου Αμφιλοχίας αφού με την κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού δυτικά του Αχελώου,πρόκειται να αρδεύσει πάνω από 100.000 στρέμματα και παράλληλα να υδρεύσει περιοχές του δήμου της Αμφιλοχίας.

Το έργο, για περισσότερα από 15 χρόνια καρκινοβατεί, καθώς η πρώτη σύμβασή του ανάγεται στο μακρινό 2006 (!), ωστόσο μετά από ένα αέναο «σταμάτα – ξεκίνα» και με προβλήματα στη χρηματοδότησή του, το 2012 το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, προκειμένου ακριβώς αυτά τα προβλήματα να πάψουν. Δυστυχώς όμως μέχρι σήμερα δεν κατέστη εφικτό να ολοκληρωθεί, παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί στον ανάδοχο 8,5 εκατ. ευρώ για την σύμβαση που αφορά την «Αποπεράτωση Διώρυγας Αμφιλοχίας και σήραγγας Βάλτου για άρδευση-ύδρευση κοινοτήτων Επαρχίας Βάλτου» και 21, 1 εκατ. ευρώ όσον αφορά την «Ανακατασκευή Διώρυγας Δ1 και επέκταση διώρυγας Αμβρακίας – Αμφιλοχίας».

Ο δήμαρχος Αμφιλοχίας Γιώργος Κατσούλας μιλώντας στο ΑγρίνιοCulture.gr για το θέμα δήλωσε πως πρόσφατα ενημερώθηκε για το θέμα από τους αρμοδίους του Υπουργείου Υποδομών και την απόφαση να διαλυθούν οι συμβάσεις με τον ανάδοχο. Μάλιστα το Υπουργείο Υποδομών προτίθεται να προκηρύξει τις υπολειπόμενες εργασίες των δύο συμβάσεων σε μια εργολαβία – σκούπα, έτσι ώστε το έργο να ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με το Γ. Κατσούλα «το έργο καρκινοβατεί εδώ και πολλά χρόνια και έπρεπε επιτελούς να παρθεί μια απόφαση, γιατί πρόκειται για ένα έργο κρίσιμο για τον αγροτικό κόσμο του δήμου Αμφιλοχίας και την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα στην περιοχή μας».