Οριζόντια μέτρα σε διαφορετικές όμως περιοχές και συνθήκες

Όταν λαμβάνονται οριζόντια μέτρα πάντοτε ανακύπτει ένα ζήτημα αναφορικά με το πόσο σωστά και δίκαια είναι. Το ζήσαμε έντονα αυτό στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, όταν με την εφαρμογή των μνημονίων παίρνονταν οριζόντια μέτρα περικοπών σε μισθούς και δαπάνες του Δημοσίου. Τώρα με τον κορονοϊό το ξαναζούμε σε ένα βεβαίως εντελώς διαφορετικό επίπεδο και πολύ πιο ήπια.

Κατ’ αρχάς με το επιδημιολογικό φορτίο της κάθε περιοχής. Πολλοί κλάδοι με προεξάρχοντες βεβαίως τους ανθρώπους του λιανεμπορίου ζητούν να υπάρξει άνοιγμα της αγοράς στις περιοχές, όπου το επιδημιολογικό φορτίο είναι χαμηλό. Περιοχές όπως η Κρήτη, τα Ιόνια Νησιά, πολλά σημεία της Πελοποννήσου, των Κυκλάδων αλλά και της δικιάς μας, Δυτικής Ελλάδας, θα μπορούσαν με βάση αυτό το σκεπτικό να ανοίξουν σε σχέση με άλλες περιοχές όπως για παράδειγμα, η βόρεια Ελλάδα, η Θεσσαλία και η Αττική που το επιδημιολογικό φορτίο είναι πιο υψηλό.

Ένα άλλο παράδειγμα, όπου τα οριζόντια μέτρα φαίνονται λιγάκι προβληματικά είναι η οδηγία του ΕΟΔΥ με αφορμή την έναρξη των δημοτικών και των νηπιαγωγείων να αερίζονται οι αίθουσες ανά 20 λεπτά περίπου με ανοιχτά τα παράθυρα και τις πόρτες τους. Σίγουρα θα πρέπει να αερίζονται οι αίθουσες, όμως δεν είναι ίδιες οι συνθήκες για να αερίζονται τόσο συχνά οι αίθουσες κατά τη διάρκεια του μαθήματος στο Νευροκόπι και στο Ρέθυμνο. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα, οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές και παρά τα διάφορα σκαμπανεβάσματα του καιρού θα παραμείνουν σχετικά χαμηλές μέχρι τα τέλη Μαρτίου περίπου.

Η διεύθυνση του 2ου Δημοτικού Σχολείου στη Χαλάστρα Θεσσαλονίκης ζήτησε από τους μαθητές να φέρουν μαζί τους και κουβερτούλες και ακούσαμε χθες τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να λέει ότι το Υπουργείο Παιδείας θα διεξάγει έρευνα για το περιστατικό. Ας διεξάγει το Υπουργείο έρευνα για το περιστατικό, όμως ταυτόχρονα το Υπουργείο και ο ΕΟΔΥ, ας δώσουν μία οδηγία στους εκπαιδευτικούς για το τι θα κάνουν και τι θα πρέπει να απαντήσουν, όταν τυχόν τα παιδάκια του νηπιαγωγείου ή της πρώτης δημοτικού πουν «κυρία κρυώνουμε» και πως θα χειριστούν την κατάσταση, όταν το ρεύμα που θα δημιουργείται μέσα στις αίθουσες από τα ανοιχτά παράθυρα και τις ανοιχτές πόρτες, θα αποσπά την προσοχή των μαθητών.