Απίθανοι Πρυτάνεις: Λένε όχι στην βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ γιατί…θα μειωθεί η επιδότηση

Η ανακοίνωση των Πρυτάνεων για τις αλλαγές στα ΑΕΙ προκαλούν οργή

Απορίες, στην καλύτερη περίπτωση, προκαλεί η αντίδραση των Πρυτάνεων μετά την τηλεδιάσκεψη με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, για την εισαγωγή βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Σε αντίθεση με ότι θα περίμενε κανείς από πανεπιστημιακούς που βλέπουν φυσικά το επίπεδο σπουδών στα ΑΕΙ να κατακρημνίζεται από το γεγονός ότι εισάγονται μαθητές υποψήφιοι ακόμα και με βαθμό 0,9, να στηρίξουν τη μεταρρύθμιση- πόσο μάλλον που τους δίνει τη δυνατότητα να ορίσουν εκείνοι τους βαθμούς, στα μαθήματα που επιθυμούν να έχουν τις ανάλογες επιδόσεις οι υποψήφιοι- οι Πρυτάνεις με συνδικαλιστική ορολογία απαντούν όχι.

Αλλά ακόμα πιο ενοχλητικό είναι το επιχείρημα που επιστρατεύουν οι Πρυτάνεις για το όχι τους στην προτεινόμενη μεταρρύθμιση. Ποιο είναι αυτό; Ότι με τη βάση εισαγωγής και τις πιο αυστηρές προϋποθέσεις για την εισαγωγή ενός μαθητή στο πανεπιστήμιο, θα μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων και συνεπώς και η χρηματοδότηση των σχολών!!!

Το διατυπώνουν κυνικά σημειώνοντας στην ανακοίνωσή τους; “Τα περιφερειακά Πανεπιστήμια θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις ως προς τον αριθμό των εισακτέων από το νέο σύστημα εισαγωγής για λόγους που δεν συνδέονται με τις ακαδημαϊκές ή ερευνητικές τους επιδόσεις αλλά με την γεωγραφική και τη δημογραφική ενδοχώρα τους. Εκφράστηκε ιδιαίτερη ανησυχία για τη βιωσιμότητα μεγάλους αριθμού τμημάτων των Περιφερειακών ιδρυμάτων, Είναι απαραίτητο να υπάρξει μέριμνα γι αυτό ιδιαίτερα μάλιστα για Πανεπιστήμια, η ίδρυση των οποίων συνδέθηκε με συγκεκριμένους εθνικούς και αναπτυξιακούς σκοπούς”.

Και για να μην μείνει καμία αμφιβολία για το τι είναι σημαντικό για τους Πρυτάνεις η ανακοίνωση καταλήγει: Η χρηματοδότηση των Περιφερειακών Πανεπιστημίων πρέπει να αποσυνδεθεί από το ζήτημα του αριθμού των εισακτέων.

Με δυο λόγια να συνεχίσει να πληρώνει ο Ελληνας φορολογούμενος τα περιφερειακά Πανεπιστήμια ανεξαρτήτως για το πόσοι φοιτητές τα επιλέγουν, πόσοι φοιτούν και τι έργο παράγουν. Πώς αλλιώς θα δικαιολογηθούν όλες αυτές οι θέσεις διδασκόντων άλλωστε;

πηγή : thetoc.gr