Αν δεν φτουρίσει το Ταμείο Ανάκαμψης για τις «εκκρεμότητες» της Αιτωλοακαρνανίας, τότε τι;

Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μένει, όπως όλα δείχνουν, σχεδόν το σύνολο των οδικών έργων που προτάθηκαν για χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών. Εξαιρούνται το βόρειο τμήμα του Ε65 και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ). Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, ωστόσο οι ελπίδες του Υπουργείου περιορίζονται στη «διάσωση» κάποιων δευτερευόντων έργων, αλλά και ενός προγράμματος συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Αυτά εν ολίγοις λέει το τελευταίο update του ρεπορτάζ από τις συζητήσεις του Υπουργείου Υποδομών με την Κομισιόν. Αν «κλειδώσει» ένας τέτοιος προσανατολισμός στα χρήματα που το Υπουργείο θα αντλήσει από το εν λόγω Ταμείο, τότε μάλλον σπεύσαμε πολύ γρήγορα να εναποθέσουμε τις ελπίδες χρηματοδότησης μια νέα γενιάς οδικών έργων.

Και αυτό ισχύει φυσικά και για τις «εκκρεμότητες» της Αιτωλοακαρνανίας στα οδικά έργα. Η σύνδεση του Πλατυγιαλιού και του Αστακού με την Ιόνια Οδό, η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, αλλά και άλλοι οδικοί άξονες όπως ο δρόμος Ναύπακτος – Θέρμο φαίνεται ότι χάνουν αυτή τη χρηματοδοτική προοπτική, η οποία φάνταζε ως μια σοβαρή λύση στους περιορισμένους πόρους του ΕΣΠΑ για τα νέα οδικά έργα.

Την προηγούμενη εβδομάδα μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι το δημοτικό συμβούλιο Θέρμου εξέδωσε σχετικό ψήφισμα για την προώθηση του άξονα Ναύπακτος – Θέρμο, ακριβώς επειδή υπάρχει (ας μην πούμε ακόμη υπήρχε) η προοπτική χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η συζήτηση του Υπουργείου με την Κομισιόν σχετικά με το περιεχόμενο του Ταμείου Ανάκαμψης είναι ακόμη σε εξέλιξη και εκ των πραγμάτων αυτή είναι μια δυναμική διαδικασία. Δεν αποκλείονται, δηλαδή, ανατροπές. Ας ελπίζουμε ακόμη σε αυτές μπας και δούμε φως στις πολλές οδικές εκκρεμότητες της Αιτωλοακαρνανίας.