«Αγρίνιο Μπορείς»: Το Αγρίνιο στα αζήτητα της κυβερνητικής πολιτικής

Από την μέχρι τώρα στάση της κυβέρνησης προκύπτει ότι δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός και καμία μέριμνα για το Αγρίνιο και συνολικά για την Αιτωλοακαρνανία. Οι εξελίξεις στα Πανεπιστημιακά τμήματα εξαφάνισαν το Αγρίνιο από το χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η εκτροπή του Αχελώου είναι και πάλι στο προσκήνιο. Στα έργα υποδομής στασιμότητα και ανέξοδες υποσχέσεις.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη θα υλοποιήσει, ως δημόσιο έργο, με εκτιμώμενο κόστος 285 εκ. ευρώ, το “Μπράλος-Άμφισσα” που αποτελεί τμήμα του διαγώνιου άξονα “Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο”. Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού, στόχος είναι να προχωρήσει η δημοπράτηση του ανωτέρω έργου σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα (µέχρι τις αρχές του 2022). Παράλληλα, ο πρωθυπουργός, στην πρόσφατη επίσκεψη στα Ιωάννινα, ανακοίνωσε την κατασκευή του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά» εντός του 2022, που θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα χρηματοδοτηθεί με κονδύλι ύψους 230 εκ. ευρώ. Παρότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δεσμευτεί από το Αγρίνιο ότι το έργο της κάθετης σύνδεσης με την Ιόνια Οδό θα γίνει κι αποτελεί πρωταρχική του προτεραιότητα, δυο χρόνια μετά, η υλοποίηση του είναι στα αζήτητα.

Είναι ξεκάθαρο ότι το Αγρίνιο δεν είναι στις κυβερνητικές προτεραιότητες. Η ωρίμανση της μελέτης για την κάθετη σύνδεση έχει καταντήσει ανέκδοτο και δεν μπορεί να αποτελεί συνεχώς άλλοθι. Πόσο χρόνο, αλήθεια, χρειάζεται το Υπουργείο Υποδομών για να ωριμάσει μια μελέτη; Πέρασαν ήδη τέσσερα(4) χρόνια από τότε που ο συμπατριώτης μας Χρήστος Ράδος παρέδωσε δωρεάν στο Δημόσιο τη μελέτη για την κάθετη σύνδεση.Ούτε η χρηματοδότηση αποτελεί πλέον δικαιολογία γιατί η δημοπράτηση του δρόμου “Μπράλος-Άμφισσα” και του δρόμου Ιωάννινα – Κακαβιά, αποδεικνύει ότι χρηματοδοτικά εργαλεία υπάρχουν, όχι όμως για το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία. Όπως συνέβη και με το Ταμείο Ανάκαμψης που χρηματοδοτήθηκαν οδικά έργα σε άλλες περιοχές, πλην της Αιτωλοακαρνανίας.

Οι τελευταίες εξελίξεις μας προβληματίζουν και για έναν επιπρόσθετο λόγο. Το έργο “Μπράλος -Άμφισσα” αποτελεί τμήμα του διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαµία– Ιτέα–Αντίρριο» που θα ενώσει την Κεντρική και την Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της ∆υτικής και Νότιας χώρας. Ο σχεδιασμός αυτός δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να λειτουργήσει ανταγωνιστικά για την υλοποίηση του άξονα “Πλατυγυάλι -Αγρίνιο -Καρπενήσι -Λαμία”, που έχει χαρακτηριστεί διευρωπαϊκό δίκτυο. Έργο το οποίο θα ενώσει τη Δυτική με την Ανατολική Ελλάδα, με πολλαπλά αναπτυξιακά οφέλη για την Αιτωλοακαρνανία. Το τι συμβαίνει σε άλλες περιοχές και ποιες είναι οι αναγκαιότητες δεν μας αφορά, πέραν της επιθυμίας όλων για ισόρροπη ανάπτυξη. Το θέμα είναι τι μπορούμε εμείς να διεκδικήσουμε και να δρομολογήσουμε.

Η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Χριστίνα Σταρακά ανέφερε σχετικά:
«Είναι σαφές ότι το Αγρίνιο και η Αιτωλοακαρνανία είναι απαγορευμένες περιοχές για την κυβέρνηση. Πέρασαν δυο χρόνια από την προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού για το έργο της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό. Από τότε μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία εξέλιξη. Είναι σαν το θέμα να έχει ξαφνικά ξεχαστεί (μαζί με αυτό και οι πιέσεις του Αγρινίου), παρά το γεγονός ότι αποτελεί ένα σοβαρό αναπτυξιακό έργο για την πόλη και ζητούμενο χρόνων για τους φορείς και τους πολίτες της. Ενώ το έργο της κάθετης σύνδεσης είναι στα αζήτητα, σε άλλες περιοχές δημοπρατούνται έργα με τριπλάσιο κόστος κατασκευής. Δεν ανεχόμαστε άλλη υποβάθμιση ως δημότες Αγρινίου. Δήμος, Περιφέρεια, Φορείς να αναλάβουν πρωτοβουλίες σε σχέση με την προώθηση του σημαντικού αυτού αιτήματος της πόλης και εμείς ως παράταξη θα στηρίξουμε κάθε ενέργεια”.