Στο… τελευταίο συρτάρι του Υπουργείου Υποδομών η Αιτωλοακαρνανία

Για τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά εντός του 2022 δεσμεύτηκαν ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Καραμανλής κατά την επίσκεψή τους στα Γιάννενα.

Το έργο μάλιστα θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του νέου ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο θα βασιστεί σε μελέτες που έχει κάνει η Περιφέρεια Ηπείρου αναλαμβάνοντας μετά από αίτημά της τη μελετητική και χρηματοδοτική ωρίμανση σε ένα μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα. Οι ανακοινώσεις αυτές έρχονται προστεθούν σε μια σειρά ανακοινώσεων του Υπουργείου Υποδομών που αφορούν μεγάλα οδικά έργα στην επαρχία. Αλλά η Αιτωλοακαρνανία δεν έχει δει καμία ανακοίνωση, που να την αφορά…

Για παράδειγμα η Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, έργο ύψους 150 εκατ. ευρώ, βαίνει σύντομα προς δημοπράτηση και θα χρηματοδοτηθεί από το τομεακό ΕΣΠΑ του Υπ. Υποδομών. Η αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (προϋπολογισμός 300 εκατ. ευρώ) ανακοινώθηκε πως θα υλοποιηθεί ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.). Αντίστοιχα, η δημοπράτηση και του έργου «Μπράλος – Άμφισσα» του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής. Το έργο αυτό εκτιμάται ότι θα κοστίσει 256 εκατ. ευρώ, ενώ θα χρηματοδοτηθεί επίσης από το νέο ΕΣΠΑ.

Για τα λοιπά έργα συνοδά έργα της Ιόνιας Οδού επικρατεί σιγή ασυρμάτου από την πλευρά της Κυβέρνησης. Η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, αν και χαρακτηρίστηκε ως έργο εθνικού επιπέδου, μέχρι στιγμής παραμένει στο πάγο, αφού το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τη διαδικασία για την υλοποίηση των υπολειπόμενων μελετών. Πέραν τούτου όμως εκκρεμότητες όπως η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Πλατυγιάλι και τον Αστακό, ο δρόμος Αγρίνιο – Καρπενήσι ή ο δρόμος Ναύπακτος – Θέρμο, παραμένουν επίσης στο… τελευταίο συρτάρι του Υπουργείου Υποδομών.