Υπό κατάρρευση η οδική γέφυρα του Ευηνού

Από ένα έως τρεις μήνες η απόφαση για τη γέφυρα του Ευήνου, αν δεν παρασυρθεί εντελώς…

Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που προέκυψαν από τις πλημμύρες που έπληξαν την Αιτωλοακαρνανία το περασμένο Σάββατο είναι η ζημιά που υπέστη η οδική γέφυρα του Ευήνου (η παρακείμενη σιδηροδρομική παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά).

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν αυτή η ζημιά μπορεί να αποκατασταθεί ή αν θα απαιτηθεί νέα γέφυρα, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια γέφυρα ηλικίας 55 ετών. Και για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα χρειάζεται προφανώς μια ενδελεχή αυτοψία και μελέτη των ειδικών μηχανικών, που θα πρέπει να αποφανθούν επί τούτου. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνουν αυτοψίες στα βάθρα της γέφυρας και φυσικά χρειάζεται πρώτα να υποχωρήσουν τα νερά του Ευήνου. Αυτό όμως είναι κάτι που δεν μπορεί να προσδιοριστεί και η εκτίμηση που υπάρχει λίγα 24ωρα μετά τις πλημμύρες είναι ότι κάτι τέτοιο ίσως γίνει σε ένα μήνα, ίσως και σε τρεις…

Αυτή ήταν η εκτίμηση που υπήρχε τα πρώτα 24ωρα μετά την καταστροφή, από το βράδυ της Τρίτης όμως φαίνεται ότι η καθίζηση στο ένα από τα βάθρα της γέφυρας έχει ενταθεί και πλέον η… «ζυγαριά» γέρνει μάλλον προς το ενδεχόμενο κατασκευής νέας γέφυρας.

Στο μεταξύ θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού η παλαιά Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων έχει περάσει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ωστόσο επειδή πρόκειται για γέφυρα που έχει κατασκευαστεί από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων στα μέσα της δεκαετίας του 1960 είναι βέβαιο πως θα υπάρξει μια συνεκτίμηση και ενδεχομένως μια συναπόφαση της Περιφέρειας με το Υπουργείο Υποδομών για το τι μέλλει γενέσθαι.

Εντωμεταξύ το μέγεθος της γέφυρας, μήκος 240 μέτρα και πλάτος 10 μέτρα, είναι τέτοιο που καθιστά σε περίπτωση που απαιτηθεί νέα γέφυρα εξαιρετικά δύσκολη μια πιθανή προσωρινή γεφύρωση π.χ. με στρατιωτικού τύπου γέφυρα bailey.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και στο ευνοϊκό σενάριο επισκευή της υπάρχουσας γέφυρας θα απαιτηθούν πολλοί μήνες για να αποκατασταθεί η επικοινωνία ανάμεσα στο Μεσολόγγι και τη Ναυπακτία, που πλέον γίνεται αποκλειστικά μέσω της Ιόνια Οδού.