Σύνδεση Λευκάδας με Βόνιτσα και Άκτιο : Εντός του 2022 το τμήμα Άκτιο -Άγιος Νικόλαος

Πάτησε γκάζι η διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας με Βόνιτσα και Άκτιο

Μεγάλη επιτάχυνση παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην εκτέλεση της διπλής σύνδεσης της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο. Το έργο με προϋπολογισμό 52 εκατ. ευρώ συμβασιοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο περίπου και σήμερα η πρόοδός του είναι περισσότερο ορατή και ευδιάκριτη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Μάλιστα όπως πληροφορείται το ΑγρίνιοCulture.gr οι πιστοποιημένες εργασίες που έχουν εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ από τα 24 περίπου, που είναι το ποσό της υπογραφείσας σύμφασης. Μάλιστα η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι ένα κλάδος του έργου, ο δρόμος Άκτιο-Άγιος Νικόλαος θα είναι έτοιμος και θα δοθεί στην κυκλοφορία πριν το τέλος του 2022.

Μέχρι πρόσφατα και τους πρώτους μήνες της εκτέλεσης του έργου, που έχει αναλάβει η “Άκτωρ” με έκπτωση 51%, φάνταζε εκ πρώτης όψεως προβληματική. Ενώ και τα οικονομικά στοιχεία του έργου, τα ποσοστά απορρόφησης επίσης δεν ήταν ενθαρρυντικά, δεδομένου ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2023 για να μην χρειαστεί να γίνει «γέφυρα» για την επόμενη προγραμματική περίοδο και κατ’ επέκταση να μην δεσμεύσει, πόρους από το περιορισμένο «πουγκί» που θα έχει το επόμενο για ΕΣΠΑ για έργα τέτοιας κατηγορίας. Είναι βέβαια σύνηθες σε τέτοιου τύπου οδικά έργα η εκτέλεση και επακόλουθα οι πληρωμές να προχωρούν γρηγορότερο ρυθμό στο τέλος τους (σ.σ. όταν πέφτει η άσφαλτος).

Το συγκεκριμένο πάντως έργο είναι βέβαιο ότι μέχρι να ολοκληρωθεί να ρίχνει βαριά τη… σκιά του στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς η ένταξή του το 2017 αποτέλεσε την αφορμή για εντονότατη κριτική στον τότε Περιφερειάρχη από το δήμαρχο Αγρινίου Γιώργο Παπαναστασίου λέγοντας ότι η ένταξη του συγκεκριμένου έργου, που ουσιαστικά εξυπηρετεί κυρίως τη Λευκάδα, στερεί πόρους από άλλες ανάγκες της Αιτωλοακαρνανίας στα οδικά έργα. Μάλιστα πρόσφατα στο Περιφερειακό Συμβούλιο η κριτική αυτή μάλλον δικαιώθηκε, όταν ο Γιάννης Λύτρας (αντιπεριφερειάρχης υποδομών εκείνη την περίοδο) αποκάλυψε ότι η συνεννόηση που υπήρχε εκείνη την εποχή με το Υπουργείο Υποδομών αθετήθηκε από τον τότε υπουργό Χρήστο Σπίρτζη. «Είχαμε τη δέσμευση πως αν πάρουμε στο ΕΣΠΑ το δικό μας το συγκεκριμένο έργο, το Υπουργείο Υποδομών θα έπαιρνε στο τομεακό του πρόγραμμα το δρόμο «Πλατυγιάλι – Αστακός» και «Άγιος Δημήτριος – Ιόνια οδός». Εμείς κάναμε το καθήκον μας, ο υπουργός όχι…» είχε πει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Λύτρας.

Διπλή σύνδεση Λευκάδας