Πλατυγιάλι και Αστακός θα συνδεθούν με την Ιόνια Οδό μετά… τις επενδύσεις;

Η επένδυση «ψήνεται», ο δρόμος παραμένει στο «ψυγείο»…

Μετά την παραχώρηση της έκτασης των 100 στρεμμάτων από την ΕΤΑΔ στην εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμάνι του Πλατυγιαλίου η μεγάλη τουριστική επένδυση έρχεται ένα βήμα πιο κοντά. Το επόμενο βήμα πριν τις τελικές υπογραφές και την επίσημη ανακοίνωση του μεγαλεπήβολου project θα είναι ένα νέο Προεδρικό Διάταγμα που θα αναθεωρεί τις χρήσεις γης τόσο στην ΝΑΒΙΠΕ όσο και στην προσφάτως παραχωρηθείσα έκταση. Καλώς εχόντων των πραγμάτων μάλιστα η κυοφορούμενη επένδυση πρόκειται να ενταχθεί στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων.

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη… Υπάρχει μία εκκρεμότητα που θα έπρεπε υπό άλλες συνθήκες να έχει λυθεί και δυστυχώς όμως ακόμη δεν έχει προχωρήσει. Αναφερόμαστε φυσικά στην οδική σύνδεση του λιμανιού του Πλατυγιαλίου και της πόλης του Αστακού με την Ιόνια Οδό. Το τελευταίο διάστημα το Υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει σε πλείστες όσες ανακοινώσεις και δημοπράτησεις για οδικά έργα σε πολλές περιοχές της χώρας. Εν τούτοις δεν έχουμε δει ακόμα κάποια ανάλογη ανακοίνωση που να αφορά την Αιτωλοακαρνανία. Από τη στιγμή που υπάρχει στα σκαριά μία τέτοια μεγάλη επένδυση είναι απόλυτη προτεραιότητα να γίνει το αυτονόητο: το Υπουργείο Υποδομών δηλαδή να προχωρήσει την οδική σύνδεση Πλατυγιαλίου και Αστακού με την Ιόνια Οδό, καθώς μάλιστα υπάρχουν και μελέτες με πολύ μεγάλο βαθμό ωριμότητας.

Γιατί, αν όλα πάνε καλά με την κυοφορούμενη επένδυση στο Πλατυγιάλι, θα δούμε πολλούς παράγοντες και της Κυβέρνησης αλλά και της Αυτοδιοίκησης να καμαρώνουν και να μας λένε ότι φέρνουν επενδύσεις… Τις φέρνουν αυτοί τις επενδύσεις όμως ή μήπως οι επενδυτές και αυτοί απλώς καμαρώνουν με τα λεφτά των επενδυτών…; Γιατί, παρά το γεγονός ότι υπάρχει μια σημαντική υποδομή στο Πλατυγιάλι (και συνακόλουθα μια ολόκληρη περιοχή) χωρίς την κατάλληλη οδική σύνδεση, πράγμα που αποτελεί αντικίνητρο για επενδύσεις, υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον…

Ας πράξει επιτέλους το αυτονόητο το Υπουργείο Υποδομών, αλλά και θεσμικοί εκπρόσωποι της περιοχής, που πρέπει να διεκδικήσουν τα απαιτούμενα συνοδά έργα. Γιατί, και η προοπτική της επένδυσης στο Πλατυγιάλι να μην υπήρχε, ήδη η κατάσταση είναι προβληματική, καθώς ο δρόμος Αστακός – Ιόνια Οδός σαλαμαποιήθηκε σε τρία τμήματα και κατασκευάστηκε (όπως κατασκευάστηκε με κακοτεχνίες, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) μόνο το “μεσαίο” τμήμα Πλατυγιάλι – Άγιος Δημήτριος…