Δεν υπάρχει προσωρινή λύση, νέα γέφυρα στον Εύηνο

Σε δύο με τρεις εβδομάδες οι οριστικές αποφάσεις
Από ενάμισι έως δυόμισι χρόνια αναμονής για τους κατοίκους της Χάλκειας, αναλόγως από το αν το έργο θα υλοποιηθεί από το Υπουργείο ή την Περιφέρεια

Σε δύο με τρεις εβδομάδες αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις μεταξύ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Υπουργείου Υποδομών και να παρθούν οι οριστικές αποφάσεις, αναφορικά με την οδική γέφυρα του Ευήνου, που υπέστη σοβαρή καθίζηση από τις πλημμύρες που έπληξαν την περιοχή στα μέσα Δεκεμβρίου.

Αυτό προκύπτει από την απάντηση που έδωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Θ. Μαυρομμάτης, στο Περιφερειακό Συμβούλιο, στη σχετική επερώτηση του επικεφαλής της παράταξης «Δυτική Ελλάδα Μπροστά» Κ. Σπηλιόπουλου. Ωστόσο από το λεγόμενα του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη προκύπτει ότι μάλλον οδηγούμαστε στην κατασκευή νέα γέφυρας στον Εύηνο, ενώ μέχρι στιγμής δεν προκύπτει στον ορίζοντα προσωρινή λύση, όπως ζητείται από τους κατοίκους της περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Χάλκειας. Σημειωτέον ότι την ερχόμενη Κυριακή στο Γαλατά προγραμματίζει από κατοίκους και φορείς της περιοχής συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Πλέον των 20 εκατ. το κόστος της νέας γέφυρας

Όπως ανέφερε ο Θ. Μαυρομμάτης κλιμάκια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας αλλά και της ΜΟΜΚΑ έκαναν αρκετές αυτοψίες στο σημείο και εξετάστηκαν όλες οι πιθανές λύσεις, ωστόσο από τη στιγμή που μιλάμε για γέφυρα με μήκος 240 μέτρα λόγω του εύρους της κοίτης του Ευήνου, η προσωρινή λύση με στρατιωτικού τύπου γέφυρα δεν είναι εφικτή.

Επίσης σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών ακόμη δεν υπάρχει μια οριστική εκτίμηση για τη στατικότητα των βάθρων της γέφυρας. Ωστόσο με δεδομένο ότι η επισκευή της υπάρχουσας γέφυρας εκτιμάται ότι θα φτάσει σε κόστος το 75 έως 80% του κόστους κατασκευής μιας νέας γέφυρας, προκρίνεται η κατασκευή νέας γέφυρας. Το κόστος για μια νέα γέφυρα στον Εύηνο εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι αν κατασκευαστεί με φορέα υλοποίησης της Περιφέρεια θα απαιτηθούν τουλάχιστον 24 μήνες για να ολοκληρωθεί το έργο. Ο χρόνος αυτός όμως εκτιμάται ότι θα μπορεί να μειωθεί σε 16 με 18 μήνες, αν αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών την κατασκευή της, λόγω της μεγαλύτερης εμπειρίας που έχει σε τέτοιου τύπου έργα. Σε κάθε περίπτωση όμως ο χρόνος κατασκευής της γέφυρας μπορεί να επηρεαστεί, όπως αναφέρθηκε από το Θ. Μαυρομμάτη, από το εάν για παράδειγμα τον επόμενο φθινόπωρο και γενικότερα τον επόμενο χειμώνα υπάρξουν και πάλι καιρικά με φαινόμενα με έντονες βροχοπτώσεις στη συγκεκριμένη περιοχή.

Μέχρι στιγμής πάντως σύμφωνα με το Θ. Μαυρομμάτη τα προβλήματα που ανέκυψαν με τη μεταφορά μαθητών από τις κοινότητες του Γαλατά, του Περιθωρίου κτλ έχουν αντιμετωπιστεί με ανάλογες τροποποιήσεις των μαθητικών δρομολογίων από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, που καλύπτει τα επιπλέον κόστη.

Ο Θ. Μαυρομμάτης τέλος έκανε αναφορά και στην εργολαβία που υπογράφτηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο τέλος του 2021και αφορά αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις την περιοχή του Ευήνου. Στο πλαίσιο του έργου θα γίνουν παρεμβάσεις σε τουλάχιστον εννέα θέσεις στον ποταμό Εύηνο, μεταξύ άλλων προβλέπονταν και παρεμβάσεις στο ύψος του Ευηνοχωρίου. «Δυστυχώς όμως μας πρόλαβαν τα καιρικά φαινόμενα» είπε χαρακτηριστικά.

Περνούν με αυτοκίνητα μέσα από τον ποταμό και πεζοί πάνω από την ετοιμόρροπη γέφυρα

Σε κάθε περίπτωση για τους κατοίκους της Δημοτικής Ενότητας Χάλκειας, αλλά και την περιοχή του Μεσολογγίου, είναι δυσάρεστη είδηση το γεγονός ότι μια προσωρινή λύση για τη γεφύρωση του Ευήνου δεν υπάρχει. Πέρα από τα ζητήματα της καθημερινότητας, τις μετακινήσεις από και προς το Μεσολόγγι, τις μετακινήσεις των αγροτών της περιοχής προς τις παραποτάμιες καλλιέργειες της περιοχή, η κατασκευή νέας γέφυρας στο Εύηνο και η καθυστέρηση που συνεπάγεται θα είναι πλήγμα και την επισκεψιμότητα της περιοχής και ιδίως του Κρυονερίου την καλοκαιρινή περίοδο την καλοκαιρινή περίοδο.

Το πόσο σημαντική είναι η άμεση αποκατάσταση της γέφυρας του Ευήνου για την τοπική κοινωνία και κυρίως για τους κατοίκους του Ευηνοχωρίου, του Γαλατά και του Περιθωρίου φαίνεται πλέον και μέσα από τα social media, όπου έχουν αναρτηθεί βίντεο με κατοίκους της περιοχής να διέρχονται με τα αυτοκίνητά τους μέσα από τον ποταμό… Σίγουρα παρακινδυνευμένη ενέργεια, αλλά γίνεται προκειμένου να αποφευχθεί ένας μεγάλος «κύκλο» έστω και δωρεάν πλέον από την Ιόνια οδό. Παράλληλα, παρά το απαγορευτικό, καταγγέλλεται πως κάποιοι κάτοικοι του Γαλατά, αλλά και μαθητές της περιοχής, που φοιτούν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο Ευηνοχωρίου, στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα, διέρχονται πεζοί πάνω από την ετοιμόρροπη οδική γέφυρα….