Το 15ο Εργαστήρι πολιτιστικής βιομηχανίας σε συνεργασία με το ζωγράφο Δημήτρη Κρέτση

«Η Τέχνη της Τοιχογραφίας-Street Art»

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το 15ο εργαστήρι πολιτιστικής βιομηχανίας που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Creative@Hubs” τη Δευτέρα 23 Μαΐου και ώρα 19:00 με κεντρικό θεματικό άξονα τις ιδιαίτερες τεχνικές και τα μυστικά της τοιχογραφίας-street art. Το 15ο εργαστήρι με τίτλο «Η Τέχνη της Τοιχογραφίας-Street Art» έλαβε χώρα στον αύλειο χώρο επί της οδού Κύπρου 80 με τον κατάλληλο υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

Το εργαστήριο άνοιξε ο Hub Manager του προγράμματος Βασίλης Αρτίκος ο οποίος καλωσόρισε τους συμμετέχοντες προλογίζοντας ταυτόχρονα το θέμα που θα ακολουθήσει. Στη συνέχεια παρουσίασε στο κοινό, μαζί με τον Πρόεδρο του Πνευματικού Κοινωνικού Αθλητικού Κέντρου Δήμου Ι. Π. Μεσολογγίου Νίκο Χατζή, τον αξιόλογο εικαστικό με εξειδίκευση στην τοιχογραφία Δημήτρη Κρέτση κάνοντας παράλληλη αναφορά στο σκοπό του εργαστηρίου που είναι να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες και κυρίως αυτούς που ασχολούνται συστηματικά ή ερασιτεχνικά με την τέχνη της ζωγραφικής και ειδικότερα με τις τεχνικές της ”Street Art” ζωγραφικής.

Παίρνοντας τον λόγο ο ομιλητής Δημήτρης Κρέτσης συστήθηκε στο κοινό αναφερόμενος στις σπουδές του και την καλλιτεχνική του έως τώρα πορεία. Στη συνέχεια μίλησε για την εξέλιξη της τοιχογραφίας ανά τους αιώνες εισάγοντάς μας στο πνεύμα της συγκεκριμένης τέχνης. Υπογράμμισε ότι τα πρώτα δείγματα έργων τα συναντάμε ήδη από τους προϊστορικούς χρόνους σε σπήλαια. Στο Βυζάντιο και στην Αναγέννηση η τοιχογραφία παγιώνεται και εξελίσσεται διαρκώς καθώς συναντάμε εξαιρετικές τοιχογραφίες σε ανάκτορα, κτίρια διοικητικού χαρακτήρα και εκκλησίες. Τόνισε επίσης ότι στην Ελλάδα η ”Street Art” γνωρίζει ιδιαίτερη απήχηση από τα χρόνια της επταετίας και κατά την μεταπολίτευση ιδίως μέσω της αντιπαροχής κτιρίων, η οποία προσέφερε στους καλλιτέχνες πλήθος μεγάλων επιφανειών και τοίχων στους οποίους μπορούσαν να εκφράσουν την καλλιτεχνική τους δημιουργία. Έτσι οι πόλεις μετατράπηκαν σε υπαίθριες γκαλερί αποτελώντας μέσο λαϊκής έκφρασης και κουλτούρας. Τέλος αναφέρθηκε στις τεχνοτροπίες που χρησιμοποιεί στις τοιχογραφίες του και δίνοντας ζωντανό παράδειγμα της δουλειάς του συμπλήρωσε τις τελευταίες πινελιές στο έργο του, στο οποίο απεικονίζεται η εμβληματική ιστορική μορφή του δημογέροντα Χρήστου Καψάλη.

Με την λήξη του εργαστηρίου ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με το κοινό καθώς οι παρευρισκόμενοι έθεσαν τις ερωτήσεις τους στον εισηγητή.