Επιστολή σε Φαρμάκη για το δρόμο της Τουρλίδας : Αντί να διαπλατυνθεί μειώνεται ο δρόμος

Επιστολή έστειλε ο Φορέας Ελεύθερων Πολιτών Ανάπτυξης Μεσολογγίου στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος, Νεκτάριο Φαρμάκη, ζητώντας να μην μειωθεί το πλάτος του δρόμου της Τουρλίδας που ανακατασκευάζεται αυτή την εποχή.

Στην επιστολή του μεταξύ άλλων ο Φορέας Ελεύθερων Πολιτών σημειώνει:

Ο δρόμος Τουρλίδας είναι, ίσως, ο μοναδικός στην Ελλάδα με τεράστια τουριστική αξία, αφού διασχίζει την πανέμορφη και χιλιοτραγουδισμένη λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου και καταλήγει στο μαγευτικό Νησί Τουρλίδας.

Αυτή η μοναδικότητά του σε ένα μαγευτικό τοπίο με το ομορφότερο ηλιοβασίλεμα και τις ρομαντικές νυχτερινές φεγγαράδες τον καθιστούν σημαντικό τόπο προορισμού για χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Παράλληλα έχει και σοβαρό αναπτυξιακό ρόλο αφού εξυπηρετεί σημαντικές αναπτυξιακές δραστηριότητες που υπάρχουν στη λιμνοθάλασσα και στο Νησί Τουρλίδας οι οποίες συμβάλουν καθοριστικά στην τοπική οικονομία προσφέρουν όμως και στην εθνική οικονομία.

Έτσι στον ιδιαίτερο αυτό δρόμο Τουρλίδος κινούνται ετησίως:
• Πάνω από 300.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα.
• Πάνω από 3.000 τουριστικά και εκδρομικά λεωφορεία – λεωφορεία που μεταφέρουν χιλιάδες λουόμενους στην πλαζ και στα ιαματικά βουρκόλουτρα – και λεωφορεία αστικής συγκοινωνίας.
• Εκατοντάδες μεγάλα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν αλάτι σε όλη τη χώρα.
• Στη μαγευτική Τουρλίδα καταφθάνουν και πάρα πολλά τροχόσπιτα.
• Τέλος στο δρόμο Τουρλίδας κινούνται κατά καιρούς μεγάλα μηχανήματα έργων.
Συνεπώς, είναι ολοφάνερο ότι ο μεγάλος αυτός όγκος αυτοκινήτων, που αυξάνεται με μαθηματική πρόοδο, πρέπει να κινείται ακίνδυνα και απρόσκοπτα σε ένα δρόμο με μεγάλο πλάτος.
Δυστυχώς όπως πληροφορηθήκαμε, αφού δεν αναρτήθηκε κάποια μακέτα για όλο το έργο, το πλάτος του υπάρχοντος δρόμου αντί να διαπλατυνθεί όπως επιβάλλουν οι πραγματικές συνθήκες, μειώνεται στα έξι (6) μέτρα.
Όσον αφορά την αισθητική του δρόμου που πρέπει να είναι ένα στολίδι για την Ελλάδα, δεν έχουμε καμία ενημέρωση.

Σήμερα εφαρμόζεται μια μελέτη που έγινε πριν 7-8 χρόνια, η οποία όπως φαίνεται, δεν έλαβε υπ’ όψιν της τα πραγματικά δεδομένα που είναι:
• Ο μεγάλος όγκος αυτοκινήτων που σήμερα είναι πολύ μεγαλύτερος με τάση συνεχούς αύξησης.
• Ο σημαντικός αναπτυξιακός ρόλος που διαδραματίζει αυτός ο δρόμος.
Η μελέτη αγνόησε τη γνωμοδότηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών Αιτωλοακαρνανίας, αντίγραφο της οποίας υπάρχει στην περιφέρεια.
Ακόμη, κατά προκλητικό τρόπο, υποβαθμίζει το χαρακτήρα του τον μετατρέπει σε δρόμο χαμηλής κυκλοφορίας με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων.
Αν είναι δυνατόν!!!
Όταν το πλάτος των λεωφορείων και φορτηγών (ας παραλείψουμε τα μηχανήματα έργων) είναι 2,50-2,60 συν τους καθρέπτες, πώς είναι δυνατόν να γίνονται διασταυρώσεις εύκολα και χωρίς κινδύνους συγκρούσεων;
Μια άλλη σοβαρή παράλειψη της μελέτης είναι το ότι δεν προέβλεψε στάση αποβίβασης και επιβίβασης στην Αγία Τριάδα και τώρα με τη στένεψη του δρόμου τα προβλήματα και οι κίνδυνοι θα πολλαπλασιαστούν.

Δεν θα αναφερθούμε σε τεχνικά θέματα όπως πρόβλεψη να μην υπάρχουν πλημύρες από τις βροχές κ.λπ.
Θα τονίσουμε, στον υπέρτατο βαθμό, ότι πρέπει να παραμείνει το σημερινό πλάτος του δρόμου. Αυτό μπορεί να γίνει εύκολα, εάν δεν κατασκευασθεί το αχρείαστο πεζοδρόμιο στην ανατολική πλευρά, αφού υπάρχει το ωραιότατο πεζοδρόμιο και ο ποδηλατόδρομος στην δυτική πλευρά. Άλλωστε είναι σίγουρο ότι το ανατολικό πεζοδρόμιο θα καταλήξει να είναι πάρκινγκ αυτοκινήτων και θα είναι επικίνδυνο και για τους πεζούς.

Συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη, άμεσα, να διορθωθούν όποια λάθη και παραλήψεις έγιναν και με βάση τα σημερινά πραγματικά δεδομένα αλλά και τα μελλοντικά, να συνεχίσει το έργο. Διαφορετικά:
• Αυξάνονται οι απρόβλεπτοι κίνδυνοι πολλών και σοβαρών ατυχημάτων και γι’ αυτό κάποιοι θα ευθύνονται.
• Μειώνεται ο σημαντικός αναπτυξιακός ρόλος που έχει ο χαρισματικός αυτός δρόμος, όχι μόνο για τις υπάρχουσες σημαντικές δραστηριότητες αλλά και για πολλές μελλοντικές σ’ αυτή τη σπάνιας ομορφιάς περιοχή με πολλές πλουτοπαραγωγικές πηγές στην ιχθυοπαραγωγή, στην αξιοποίηση των βουρκόλουτρων, στον οικοτουρισμό και γενικά στην τουριστική αξιοποίηση της περιοχής και των αλυκών.