ΚΚΕ Δυτικής Ελλάδας : Σχολιάζει την αύξηση του e-pass της Γέφυρας με την αποζημίωση που πήρε λόγω του lockdown

Απαιτεί ελεύθερη διέλευση στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου για όλους τους εργαζόμενους

«Είναι πρόκληση για το λαό μας! Αυτοκινητόδρομοι και μεγάλα έργα υποδομών που πληρώθηκαν από τις τσέπες μας να τους διαχειρίζονται πολυεθνικές για να γεμίζουν οι τσέπες των λίγων», επισημαίνει η ΕΠ Δυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ, με αφορμή τις νέες αυξήσεις «φωτιά» (κατά 22% διπλάσιο ποσοστό από τον πληθωρισμό) στο e-pass της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, που ανακοινώθηκε πρόσφατα.

«Με τις νέες αυξήσεις το ετήσιο κόστος διέλευσης φτάνει έως και 3.000 ευρώ για τους εργαζόμενους της περιοχής, και όχι μόνο, που μετακινούνται από και προς την εργασία τους πληρώνοντας επί της ουσίας πάνω από 250 ευρώ το μήνα μόνο για τη διέλευση της γέφυρας. Είναι απαράδεκτο σχεδόν του 1/3 του μισθού ενός εργαζόμενου να δίνεται στην Γέφυρα Α.Ε. για να πάει από το σπίτι στη δουλειά και απ’ τη δουλειά στο σπίτι», επισημαίνει το ΚΚΕ, αναφερόμενο και στις συνθήκες «βαρυχειμωνιάς» που βιώνουν εργαζόμενοι που καθημερινά χρησιμοποιούν τη γέφυρα.

«Οι επιχειρηματικοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητοδρόμους, αλλά και τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από τις μετακινήσεις μας, ασκώντας το δικαίωμα που τους παρέχουν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, μέσω των σχετικών συμβάσεων παραχώρησης», καταγγέλλει, επικαλούμενο και τη σχετική ανακοίνωση της «ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ» που τονίζει: «”Η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης οι μέγιστες τιμές διοδίων για το 2023 υπολογίζονται με βάση την ετήσια μεταβολή του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών καταναλωτή που ήταν 11,26%”. Με αυτή την σύμβαση, η εν λόγω εταιρεία, το 2020 έλαβε αποζημίωση από το αστικό κράτος (δηλαδή την τσέπη του λαού) ύψους 11.050.000 ευρώ για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας, με αποτέλεσμα τα καθαρά της κέρδη, το 2020, να παρουσιάσουν αύξηση κατά 3.250.000 ευρώ σε σχέση με το 2019 και να ανέλθουν στα 14.444.539,02 ευρώ».

Σχολιάζοντας και τη στάση της Περιφερειακής Αρχής, σημειώνει ότι «αυτό εννοούν ανάπτυξη και νέες επενδύσεις η ΝΔ και η Περιφερειακή Αρχή Φαρμάκη για την περιοχή μας. Ζεστό χρήμα στους επιχειρηματίες και για το λαό διάφορα pass, επιδόματα πείνας και διόδια», ενώ σε σχέση με τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει: «Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του βουλευτή του Γ. Βαρεμένου, κάνει έκκληση (!) στην “ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.” να δείξει κοινωνικό πρόσωπο και να μην προχωρήσει σε αυξήσεις των διοδίων γιατί έχουν “αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα” όπως λέει!».

Το ΚΚΕ καταλήγει ζητώντας “δωρεάν διέλευση όλων όσων χρησιμοποιούν καθημερινά τη γέφυρα για την μετακίνησή τους, όπως εργαζόμενοι, αγρότες, ασθενείς, φοιτητές κ.ά., αλλά και κατάργηση όλων των διοδίων, δωρεάν μετακίνηση του λαού μας μέσα από σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές και αυτοκινητόδρομους”.