Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό : Δημοπρατείται το δεύτερο «πακέτο» μελετών

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τα γεωλογικά και η προμελέτη οδοποιίας θα ανατεθούν σε τεχνικό σύμβουλο

Τη Δευτέρα δημοπρατείται από το Υπουργείο Υποδομών το δεύτερο πακέτο των μελετών για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Το Υπουργείο Υποδομών έχει δεσμεύσει από το περασμένο καλοκαίρι 420.000 ευρώ προκειμένου να αναθέσει σε τεχνικό σύμβουλο την ωρίμανση του έργου. Αυτή η εργασία, από τυπικής άποψης έχει «σπάσει» με τρία επιμέρους κομμάτια και αφορά την εκπόνηση προμελέτης οδοποιίας, γεωλογικής μελέτης, μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τη σύνταξη τοπογραφικού υποβάθρου, την κτηματογράφηση και το κτηματολόγιο του έργου, καθώς επίσης την προμελέτη αποχέτευσης- αποστράγγισης, των προκαταρκτικών μελετών τεχνικών έργων και της κυκλοφοριακής μελέτης- ανάλυσης κόστους – οφέλους.

Ήδη στο «σχήμα» των Τεχνικών Συμβούλων ο Χρ. Ράδος

Ήδη το Υπουργείο έχει αναθέσει το κομμάτι που αφορά τα τοπογραφικά και το κτηματολόγιο του έργου στον Αγρινιώτη μηχανικό Χρήστο Ράδο και το γραφείο του «RACE Σύμβουλοι Μηχανικοί ΕΕ». Υπενθυμίζεται ότι η επιλογή του Υπουργείου είναι το έργο να προχωρήσει βασισμένο στη μελέτη – δωρεά του Χρήστου Ράδου και τη χάραξη που έχει προταθεί από το Δήμο Αγρινίου και το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας. Εξάλλου η δωρεά του Χρ. Ράδου σε επίπεδο προμελέτης έχει γίνει αποδεκτή από το Υπουργείο από τα μέσα του 2018.

Τη Δευτέρα λοιπόν δημοπρατείται το κομμάτι των μελετών που αφορά την εκπόνηση Ολοκληρωμένης Προμελέτης Οδοποιίας, Οριστικής Γεωλογικής Μελέτης και Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η ανάθεση σε τεχνικό σύμβουλο γίνεται με την διαδικασία της διαπραγμάτευσης, ενώ μεταξύ των γραφείων που το Υπουργείο Υποδομών απευθύνει τη σχετική πρόσκληση είναι και πάλι και αυτό του Χρ. Ράδου.

Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής μιλώντας στη Βουλή (Απρίλιος 2021) για το συγκεκριμένο έργο είχε με σαφήνεια συνδέσει τις μελέτες με τη χρηματοδότηση του έργου, το οποίο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό κοντά στα 80 εκατομμύρια ευρώ. Ενώ ιδιαίτερη σημασία θα έχει η κυκλοφοριακή μελέτη και η ανάλυση κόστους – οφέλους, καθώς θα υποδείξει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο θα χρηματοδοτηθεί το έργο, αν δηλαδή θα προχωρήσει ως δημόσιο έργο, αν θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ιόνιας Οδού ή αν θα προχωρήσει ως ΣΔΙΤ.

Ο γρηγορότερος «δρόμος» του Τεχνικού Συμβούλου

Ο «δρόμος» που επέλεξε του Υπουργείο Υποδομών για να «τρέξει» το έργο είναι ο συντομότερος δυνατός καθώς ουσιαστικά πρόκειται για αναθέσεις των μελετών, που απλώς στο τέλος θα υπογραφούν από τις υπηρεσίες του Υπουργείου. Αυτό σημαίνει πως αν το Υπουργείο επέλεγε να κάνει ένα κανονικό μελετητικό διαγωνισμό, θα έπρεπε κατ’ αρχήν να δεσμεύσει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσό, ενδεχομένως της τάξης του 1,6 εκατ. ευρώ, καθώς ως συνήθως οι προϋπολογισμοί των μελετών «πάνε» παραπάνω και δίνονται μεγάλες εκπτώσεις και φυσικά να περιμένει την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Τώρα όμως ουσιαστικά με τη σύντομη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, το Υπουργείο έχει συντομότερα τους αναδόχους των υποστηρικτικών μελετών.

Το τεχνικό αντικείμενο του έργου

Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3χλμ ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8χλμ. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη. Το μήκος του συνδετήριου αυτού δρόμου είναι 13,3χλμ ενώ το μήκος της δυτικής περιφερειακής οδού είναι 6,8χλμ. Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 80 εκατ. ευρώ.
Στα έργα της οδικής σύνδεσης περιλαμβάνονται ένας ανισόπεδος κόμβος, πέντε κυκλικοί κόμβοι, τρεις άνω διαβάσεις, πέντε κάτω διαβάσεις, τέσσερις γέφυρες, 14 οχετούς, ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και αποκατάσταση αρδευτικού δικτύου 14χλμ. Για την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού περιλαμβάνεται ανακατασκευή και κατασκευή νέου τοπικού οδικού δικτύου κάθετων και παράπλευρων οδών και κατασκευή ποδηλατοδρόμου συνολικού μήκους 3χλμ. Το έργο περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ.