Η μελέτη – κατασκευή φέρνει τα έργα γρήγορα

Σε υλοποίηση μπαίνει το Μπράλος – Άμφισσα και ας μάθουμε τι ακριβώς πρέπει να διεκδικήσουμε

Το Δεκέμβριο του 2022 εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ από το Υπουργείο Υποδομών η κατασκευή του δρόμου Μπράλος – Άμφισσα, ως ένα βασικό τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, ο οποίος ουσιαστικά φαίνεται ότι προκρίνεται από την κυβέρνηση εν αντιθέσει με τον άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία, ως ο συνδετήριος άξονας της ανατολικής με τη Δυτική Ελλάδα.

Και σήμερα 10 μήνες δηλαδή περίπου μετά την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ και 8 περίπου μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο έχουν ξεκινήσει οι προκαταρκτικές εργασίες, αναπτύσσονται τα εργοτάξια και ο δρόμος μπαίνει σε φάση κατασκευής. Και από ό,τι φαίνεται όλα κινούνται πολύ γρήγορα για τα δεδομένα των δημοσίων έργων και ειδικότερα των νέων δρόμων, γιατί το έργο αυτό αποφασίστηκε να προχωρήσει με το σύστημα μελέτη-κατασκευή. Ο κατασκευαστής, δηλαδή, αναλαμβάνει να προχωρήσει τις μελέτες να τις ωριμάσει, να τις αδειοδοτήσει από περιβαλλοντική άποψη και να τις καταστήσει μελέτες εφαρμογής για να προχωρήσει. Και όπως καταλαβαίνει κανείς το κίνητρο του ιδιώτη, που αναλαμβάνει το έργο είναι σημαντικό, εν αντιθέσει με τις περισσότερες περιπτώσεις, όπου δηλαδή το Υπουργείο αναλάμβανε τις μελέτες αυτές «σέρνονταν» επί χρόνια, με αποτέλεσμα η δικαιολογία που πολλές φορές εκφράζονταν να είναι πως δεν έχουμε ώριμες μελέτες για το τάδε ή το δεινά έργο.

Και αυτή τη δικαιολογία στην Αιτωλοακαρνανία την έχουμε ακούσει αρκετές φορές… με πιο πρόσφατη την περίπτωση του δρόμου Αγρίνιο – Καρπενήσι. Μετά όμως από το παράδειγμα του δρόμου Μπράλος – Άμφισσα οι θεσμικοί εκπρόσωποι της Αιτωλοακαρνανίας μάλλον θα πρέπει να ξέρουν ακριβώς τι να διεκδικήσουν…

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο Google News