Την 18-02-2025 στην ηλεκτρονική σελίδα του Δήμου δημοσιεύσαμε σχετική ανακοίνωση αναφορικά με την δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών των πολιτών στο Δήμο μας σε 60 δόσεις στα πλαίσια του ν. 5143/2024.
Συγκεκριμένα ενημερώσαμε τους δημότες μας ότι ο διακανονισμός των οφειλών μπορεί να γίνει έως και 60 δόσεις αρκεί οι ίδιοι ο οφειλέτες να υποβάλουν αίτηση στην Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου στο τμήμα Εσόδων. Εκ του νόμου, με Υπουργική απόφαση, δόθηκε η προθεσμία υποβολής των ανωτέρω αιτήσεων έως την 14 Μαρτίου 2025 και ενημερώσαμε άμεσα τους οφειλέτες σχετικά με αυτό. Όσοι δεν υπέβαλαν αίτηση για ρύθμιση οφειλών αντιμετωπίζουν τα μέτρα είσπραξης που προβλέπονται από το νόμο σε όλη την Ελλάδα.
Ο Προϊστάμενος της Ταμειακής Υπηρεσίας του Δήμου είναι υποχρεωμένος από τον νόμο,να γνωστοποιήσει στην οικεία ΔΟΥ το συνολικό οφειλόμενο ποσό, το οποίο βεβαιώνεται σε βάρος του οφειλέτη που δεν τηρεί την ρύθμιση, προκειμένου να εισπραχθεί με ευθύνη της εφοριας και της ΑΑΔΕ με αναγκαστικά μέτρα είσπραξης-κατάσχεσης για λογαριασμό των Δήμων παρακρατώντας το 5% της οφειλής.
Δυνάμει των ανωτέρω διατάξεων τόσο η Οικονομική όσο και η Νομική Υπηρεσία προχώρησε στη διαδικασία των κατασχέσεων σε λογαριασμούς των πολιτών όπως ήταν άλλωστε υποχρεωμένη από το νόμο. Τα εισπραχθέντα ποσά δεν αποτελούν έσοδα του Δήμου αλλά έσοδα του Δημοσίου σύμφωνα και με τις διατάξεις του ν. 5143/2024.
Για το σκοπό αυτό με την παρούσα ανακοίνωση ενημερώνουμε τους πολίτες προς αποφυγή παρανοήσεων – σκόπιμης παράπληφορησης από δήθεν καλοθελητές , ότι η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου μας ήταν υποχρεωμένη να προβεί στη διαδικασία των ηλεκτρονικών κατασχέσεων, μια διαδικασία η οποία γίνεται μέσω αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού προγράμματος λογισμικού για οφειλές που στέλνονται αυτόματα όλα τα τραπεζικά ιδρύματα, που έληγε η 5ετια της οφειλής τους. Επιπλέον αυτού, είχαμε ήδη ενημερώσει κατάλληλα και εμπρόθεσμα τους οφειλέτες με τις σχετικές ανακοινώσεις ότι έχουν τη δυνατότητα να προβούν στην ρύθμιση των οφειλών τους οποιουδήποτε ποσού.
Οι κατασχέσεις είναι αρμοδιότητα αποκλειστικά της Οικονομικής και Νομικής Υπηρεσίας του δήμου και όχι της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Από την πλευρά του Δήμου γίνεται προσπάθεια προς εξυπηρέτηση των πολιτών ώστε να μπορέσουν να ωφεληθούν όσο το δυνατόν περισσότερο και να εξοφλήσουν τις οφειλές τους. Σε όσες περιπτώσεις έχουν γίνει λάθη όπως πχ ( συνωνυμία, άλλο Αφμ , μη υπαρκτά ρολόγια) θα γίνονται αιτήσεις στην οικονομική υπηρεσία και θα γίνετε η διορθώση τους .
Εκ της Οικονομικής Υπηρεσίας
Δήμου Ακτιου Βόνιτσας