Να μην ξεχνάμε ποιοι καρπώνονταν τα χρήματα του Δημοσίου, γιατί χωρίς πελατολόγιο δεν υπάρχουν κυκλώματα…
Το μόνο βέβαιο είναι ότι στα social media όταν κάτι υπερσχολιάζεται καταλήγει συχνά να σχολιάζεται με τρόπο που δίνει ίσως υπερβολική βαρύτητα σε κάποια πράγματα και αποσιωπά κάποια άλλα.
Ο λόγος για το κύκλωμα των αναπηρικών επιδομάτων στο Αγρίνιο. Στα social media έβλεπε κανείς όλες τις προηγούμενες ημέρες σχόλια από αφορούσαν τους επτά συλληφθέντες για αυτή την υπόθεση. Κλασικά σχόλια για τέτοιου είδους υποθέσεις του στυλ «λαμόγια», «κλέφτες», «ρημάξατε το Δημόσιο» κτλ. Όμως, αν το θέμα τίθεται στη βάση της ηθικής και όχι του Ποινικού Κώδικα, αφού δεν είμαστε δικαστές, θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι το πελατολόγιο του κυκλώματος από αυτή την άποψη, μάλλον θα άξιζε ανάλογου ή και ακόμα χειρότερου σχολιασμού! Τέτοια σχόλια όμως τα social media σπανίως θα δει κανείς… Τα κυκλώματα και τα μέλη τους προφανώς δεν είναι άμοιρα ευθυνών, αλλά αν δεν υπάρχει πελατολόγιο, δεν υπάρχει και λόγος να δημιουργηθούν κυκλώματα. Η ύπαρξη πελατολογίου είναι αυτή που τροφοδοτεί σε μεγάλο βαθμό το έγκλημα ή τέλος πάντως την όποια παράνομη πράξη.
Εν προκειμένω η γενεσιουργός αιτία είναι ότι υπήρχαν άνθρωποι, οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι για να αποσπάσουν το επίδομα να δωροδοκήσουν, αλλά και να χαπακώσουν τα συγγενικά τους πρόσωπα, που επρόκειτο να περάσουν από τις επιτροπές των ΚΕΠΑ, υπό τις οδηγίες μάλιστα ανθρώπων που δεν είχαν περάσει καν έξω από Ιατρική Σχολή. Αυτοί είναι που έκλεβαν το Δημόσιο. Όχι τα μέλη του κυκλώματος. Τα μέλη του κυκλώματος έστησαν το κόλπο και προφανώς έχουν δικές τους ευθύνες, που θα κριθούν από τη Δικαιοσύνη. Όμως τα λεφτά του Δημοσίου τα καρπώνονταν οι πελάτες του κυκλώματος. Και αυτοί φαίνεται να έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα, τουλάχιστον ως προς το σχολιασμό της υπόθεσης.