«Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης»: Πάνω από μισό εκατομμύριο αποζημίωση για τις καθυστερήσεις

Καθυστερήσεις με κρατική υπαιτιότητα λόγω κακού σχεδιασμού στο δρόμο «Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης» 

Πλησιάζει ως φαίνεται η ώρα που τα πρώτα επτά χιλιόμετρα του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης στο ύψος της Καμαρούλας θα δοθούν και επίσημα στην κυκλοφορία. Πριν από λίγες ημέρες από το Υπουργείο Υποδομών εγκρίθηκε το πρωτόκολλο παραλαβής για το υποέργο που αφορά την κατασκευή των παράπλευρων οδών και την αποκατάσταση των συνδέσεων με το υφιστάμενο αγροτικό δίκτυο.

Άτυπα βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι και το κύριο κομμάτι του δρόμου από το ύψος της Καμαρούλας μέχρι την εθνική οδό Αγρινίου – Θέρμου χρησιμοποιείται ήδη, ωστόσο επίσημα ακόμη δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία. Σε κάθε περίπτωση η πολυετής για περισσότερο από μια δεκαετία «περιπέτεια» του συγκεκριμένου δρόμου βαίνει στο τέλος της. Ωστόσο αυτό δεν γίνεται χωρίς κόστος. Προ ημερών επίσης το Υπουργείο Υποδομών ενέκρινε μια ακόμη αποζημίωση για τον ανάδοχο του έργου ( «ΙΝΤΕΡΚΑΤ ΑΕ.») ύψους 130.000 ευρώ λόγω θετικών ζημιών αναγνωρίζοντας ότι το διάστημα από το Σεπτέμβριο μέχρι το Νοέμβριο του 2024 ο ανάδοχος δεν μπορούσε να εκτελέσει κάποιες από τις προβλεπόμενες εργασίες λόγω καθυστέρησης των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων και των σχετικών επιτάξεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι για τον ίδιο λόγο το Υπουργείο Υποδομών είχε εγκρίνει και άλλα αιτήματα αποζημίωσης (της τάξης των 400.000 ευρώ) από τη μεριά του αναδόχου, καθώς όπως υποστήριξε εκείνος και αποδέχθηκε το Υπουργείο το εργοτάξιο διατηρήθηκε σε πλήρη ανάπτυξη, με τον απαιτούμενο εξοπλισμό και την απαραίτητη στελέχωση και την εταιρεία να επιβαρύνεται με το ανάλογο κόστος, χωρίς να εκτελεί εργασίες, ώστε να έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει όλες τις υπολειπόμενες εργασίες όταν αυτό καταστεί δυνατό.
Έτσι συνολικά μέχρι σήμερα το Υπουργείο Υποδομών έχει πληρώσει πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ σε αποζημιώσεις προς τον ανάδοχο.

Σε αυτά τα πρώτα επτά χιλιόμετρα του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης είναι γνωστά τα μελετητικά λάθη που υπήρξαν, αρχικά με τη χάραξη του δρόμου μέσα από την περιοχή του Ρουπακιά και στη συνέχεια με πολλές αστοχίες που παρατηρήθηκαν, με αποτέλεσμα το έργο να «σέρνεται» επί μια δεκαετία λαμβάνοντας αλλεπάλληλες παρατάσεις.

Η τρανή απόδειξη του κάκιστου σχεδιασμού από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών είναι ότι τα χρήματα που πληρώνει για να αποζημιώνει τον ανάδοχο. Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς ότι οι απαλλοτριώσεις έχουν κοστίσει και σε χρόνο για την ολοκλήρωση του έργου, αλλά και σε χρήμα για το Δημόσιο. Είναι για να το πούμε πιο λαϊκά τα… «σπασμένα» του κακού σχεδιασμού. Υπενθυμίζεται ότι γενικότερα οι καθυστερήσεις στο έργο, οφείλονται στην ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων, που αφορούν κυρίως την κατασκευή παράπλευρων οδών και στις μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας.

Εκτός από τον κακό σχεδιασμό στο Υπουργείο Υποδομών θα πρέπει να «χρεώσουμε» το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει κάτι τίποτα για να διορθώσει το αρχικό λάθος με νότια χάραξη του έργου, που στην πορεία «βγήκε» από το φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας. Είναι περίπου 2,8χλμ από το Αγρίνιο έως τον κόμβο στο ύψος του δρόμου προς Αβόρανη, τα οποία θα πρέπει να επανασχεδιαστούν, κάτι που απαιτεί νέα χάραξη και μελέτη και ακολούθως περιβαλλοντική αδειοδότηση. Μάλιστα, όταν έγινε η αλλαγή του φυσικού αντικειμένου της εργολαβίας, προβλέφθηκαν σχεδόν 7 εκατ. ευρώ για τη μελέτη και τη κατασκευή αυτού του επιμέρους τμήματος. Στη συνέχεια όμως όταν το έργο έγινε «γέφυρα» στην νέα περίοδο του ΕΣΠΑ το υποέργο αυτό «εξαφανίστηκε», με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να υπάρχει καμία εξέλιξη επ’ αυτού.

Με όλα αυτά τα λάθη και τις αστοχίες από την πλευρά του Υπουργείου θα μπορούσαμε να πούμε ότι όσο δίκαιο και να είναι το αίτημα για τη συνέχεια του δρόμου από το Αγρίνιο μέχρι το Καρπενήσι, φυσικά δεν μπορούμε να έχουμε προσδοκίες…

Ακολουθήστε το agrinioculture.gr στο GoogleNews και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσειςΔιαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία στο ΑγρίνιοCulture.gr