Νικιέται η ακρίβεια;

Τα εισοδήματα αυξάνονται, η ανεργία μειώνεται, αλλά και πάλι η Ελλάδα βρίσκεται στον πάτο των δεικτών για το διαθέσιμο εισόδημα στην Ευρώπη. Στο γ’ τρίμηνο του 2025, το μισθολογικό κόστος αυξήθηκε κατά 7,4%, οι κενές θέσεις εργασίας μειώθηκαν κατά 6,4%, ωστόσο ο Έλληνας εξακολουθεί να «τη βγάζει» πιο δύσκολα από πολλούς Ευρωπαίους.

Ένας βασικός λόγος δεν είναι άλλος από την ακρίβεια, καθώς, όπως αναφέρει σε έκθεσή της η ΤτΕ, οι υπηρεσίες και η ενέργεια είναι οι κλάδοι που κάνουν την Ελλάδα να ξεχωρίζει αρνητικά σε σχέση με τα επίπεδα του πληθωρισμού. Πιο απλά, τα χρήματα που φεύγουν από τον οικογενειακό προϋπολογισμό κάθε μήνα για ρεύμα, ενοίκια και κάθε λογής υπηρεσίες είναι δυσανάλογα υψηλά σε σχέση με τους μισθούς, παρά τις αυξήσεις.

Δεν είναι «φθηνές» οι τιμές στα σούπερ μάρκετ

Αλλά δεν είναι μόνο η ενέργεια και οι υπηρεσίες. Σε καθημερινό επίπεδο, στο ράφι του σούπερ μάρκετ, τα νοικοκυριά «αιμορραγούν». Η έκθεση του ΙΕΛΚΑ με την αποτίμηση της πορείας των τιμών του 2025 δείχνει πως ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε στο 1,06%. Διόλου ευκαταφρόνητη αύξηση, αν και η έκθεση σημειώνει ότι η Ελλάδα για το έτος «κλείνει» χαμηλότερα από τον μέσο πληθωρισμό τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει πως στην Ελλάδα –περισσότερο από άλλες χώρες της Ευρώπης– τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρξε ένα ιστορικό ράλι τιμών στα τρόφιμα, το οποίο δεν αντιστράφηκε ποτέ, με αποτέλεσμα η ακρίβεια να έχει παγιωθεί σε δυσθεώρητα επίπεδα. Κάτι που αποτυπώνεται και στο πόσο «φωτεινά» βλέπουν τα πράγματα οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι, στην τελευταία έρευνα της Klarna, δήλωσαν σε ποσοστό 95,1% πως η ακρίβεια θα περιορίσει τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους.

Διαβάστε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία, ακολουθώντας το agrinioculture.gr στο GoogleNews