“Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή και πολιτικά να πιέσουμε για το λειτουργικό κόστος”
Τα οικονομικά των δήμων είναι γνωστό ότι είναι αρκετά «πιεσμένα» εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα και για αυτό η ΚΕΔΕ έχει αναθέσει στην ΕΕΤΑΑ μια μελέτη αποτίμησης του λειτουργικού κόστους των Δήμων, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει ως επιχείρημα απέναντι στην Κυβέρνηση για να μπορέσει να αποσπάσει κάτι περισσότερο από τα συνηθισμένα των μιας – δυο έκτακτων δόσεων ΚΑΠ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στη τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου, το συνολικό λειτουργικό κόστος των Δήμων ανέρχεται σε 5,34 δισ. ευρώ. Για το 2026 οι Δήμοι θα λάβουν συνολικά 2,9 δισ. ευρώ, με το χρηματοδοτικό κενό να διαμορφώνεται στα 2,44 δισ. ευρώ. Από αυτά, περίπου 1,3 δισ. ευρώ αφορούν αμιγώς λειτουργικές ανάγκες και 1,2 δισ. ευρώ επενδύσεις.
Σύμφωνα με το Δήμαρχο Αγρινίου και Β’ Αντιπρόεδρο της ΚΕΔΕ Γιώργο Παπαναστασίου τα χρήματα που λείπουν από τα ταμεία των Δήμων ανέρχονται σε 8 δόσεις των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων. Μάλιστα εκτίμησε ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή και πολιτικά, ώστε η ΚΕΔΕ να πιέσει την κυβέρνηση. Όπως εξήγησε ο Γ. Παπαναστασίου το μεγάλο και επείγον πρόβλημα είναι το λειτουργικό κόστος των Δήμων και τα 1,3 δισ. ευρώ που λείπουν, ενώ τα χρήματα που λείπουν για επενδύσεις (τα 1,2 δισ. ευρώ) σε κάποιο βαθμό «αναπληρώνονται» από άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Οι Δήμοι δεν θα πάρουν προφανώς όσα ζητούν από την κυβέρνηση, γιατί αυτά που ζητούν αντιστοιχούν σε περισσότερα χρήματα και από τον ΕΝΦΙΑ… Όμως για το λειτουργικό κόστος, που όπως σωστά λέει ο Γ. Παπαναστασίου δεν μπορεί να αναπληρωθεί από κάπου αλλού, κάτι πρέπει να γίνει…







