Πέρυσι το πρώτο κουδούνι βρήκε τα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας με εκατοντάδες κενά. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς υπήρχαν περίπου 130 κενά εκπαιδευτικών από όλες τις ειδικότητες, ενώ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση πάνω από 200 κενά, με αποτέλεσμα στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας ο αριθμός των εκπαιδευτικών που έλειπαν από το πρώτο κουδούνι να προσεγγίζει τους 400…
Φέτος η εικόνα είναι παραδόξως εντωλώς διαφορετική. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Αιτωλοακαρνανία συναντά κανείς μόνο περί τα 30 κενά στις ειδικότητες Γενικής Παιδείας και πάνω από 50 στην ειδική αγωγή. Ενώ λίγο-πολύ ανάλογα είναι να νούμερα και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όσον αφορά τους δασκάλους και νηπιαγωγούς. Και το ερώτημα είναι γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη απόκλιση από χρονιά σε χρονιά.
Κι όμως η απάντηση είναι απλή… Προκειμένου να μειωθούν οι απαιτήσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό το Υπουργείο Παιδείας μείωσε τις ώρες διδασκαλίας. Για παράδειγμα καταργήθηκαν στο Γυμνάσιο τρεις ώρες από μαθηματικά, φυσική και φιλολογικά μαθήματα καθώς επίσης και το 3ωρο της προετοιμασίας των εργαστηρίων. Μόνο με αυτές τις αλλαγές, «εξοικονομήθηκαν» δεκάδες χιλιάδες ώρες διδασκαλίας και περίπου 3000 θέσεις αναπληρωτών, όπως υπολογίζουν τα σωματεία των εκπαιδευτικών. Συνεπώς καταργήθηκαν ώρες μαθημάτων για να υπάρχουν όσο το δυνατόν λιγότεροι διορισμοί αναπληρωτών και όσο το δυνατόν λιγότερα κενά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς στα σχολεία μειώθηκαν τεχνητά μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας, ενώ ταυτόχρονα αυτή η πρακτική δημιουργεί σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και υπεραριθμίες σε εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία για τη συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου. Όσο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανάλογο ρόλο έπαιξαν οι καταργήσεις συγχωνεύσεις σχολείων, που μπορεί να μην είχαν μαζικό χαρακτήρα, βοήθησαν όμως ώστε τα κενά να εμφανίζονται λιγότερα…