Με ανακοίνωσή της η εκπαιδευτική παράταξη Εκπαιδευτική Προοπτική ερα – συνεργαζόμενοι εκφράζει την αντίθεσή της με την συγχώνευση – κατάργηση του 9ου Δημοτικού Σχολείου με το 19ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Κοινοποιεί μάλιστα την κοινή ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και του Συλλόγου Διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου και καλεί του δημοτικό συμβούλιο αλλά και τους αιρετούς του ΠΥΣΠΕ να στηρίξουν το αίτημα της σχολικής κοινότητας του 9ου Δημοτικού για την μη συγχώνευση – κατάργηση του σχολείου.
Αναλυτικά :
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου στις 30/01/2017 επισκέφτηκε το γραφείο του Συλλόγου μας και ενημέρωσε το Δ.Σ. για την αντίθεσή του σχετικά με την απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτ/νίας, κ. Κολοβού Χρήστου για συγχώνευση – κατάργηση του 9ου Δημοτικού Σχολείου με το 19ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Ομόφωνη ήταν για το ίδιο θέμα και η απόφαση του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου τους. Σημειώνουμε ακόμα ότι αρνητικά είχε εισηγηθεί για το ίδιο θέμα η εκπρόσωπος του Δ.Σ. του Συλλόγου στη δημοτική επιτροπή παιδείας που αποφάσισε ομόφωνα ενάντια στη συγχώνευση (αρ.απ.7/2016-1/12/2016).
Μετά από πρότασή μας στο Δ.Σ. του Συλλόγου κλείσθηκε ραντεβού με τον Περιφερειακό Διευθυντή Δυτικής Ελλάδος, κ. Γιαννόπουλο, όπου κατατέθηκε η αντίθεση και η διαμαρτυρία μας για την απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης Αιτ/νίας. Στην επίσκεψη συμμετείχαν:
1) Από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών ο Πρόεδρος, κ. Παπαχρήστος Ηλίας και η Ειδική Γραμματέας του Συλλόγου, κ. Χριστοφορούλα Λιάτσου.
2) Εκπρόσωπος του Συλλόγου Διδασκόντων και
3) Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων, κ. Μπισμπίκης Νίκος.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής δεσμεύτηκε και απέστειλε αρνητική εισήγηση για το κλείσιμο του σχολείου στο Υπουργείο Παιδείας, υιοθετώντας την εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και θέτοντας παράλληλα το θέμα της αλλαγής των ορίων των όμορων του 19ου σχολείων, προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων.
Σχετικά με όλα αυτά η παράταξή μας δηλώνει την ολόπλευρη συμπαράστασή της στο αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Συλλόγου Διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου και υιοθετεί πλήρως το κείμενο αντίθεσής τους (το οποίο συνυποβάλλουμε), τονίζοντας ιδιαίτερα:
1)Την αναγκαιότητα συνύπαρξης Δημοτικών Σχολείων – Ειδικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων. Στο 9ο Δημ. Σχολείο εφαρμόζεται ο θεσμός της συμπερίληψης που βοηθά στην κοινωνική αποδοχή, στην ανάπτυξη κουλτούρας συνύπαρξης όλων των παιδιών και στο χτίσιμο μιας κοινωνίας χωρίς ρατσισμό και αποκλεισμούς, αλλά ίσων ευκαιριών για όλους. Αυτόν τον σκοπό υπηρετούν, άλλωστε, παρά τις δύσκολες εποχές, οι συνάδελφοί μας στο 9ο Δημοτικό Σχολείο, στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο και στο 9ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
2)Την στήριξη σχολείων με ικανοποιητικό αριθμό παιδιών που βοηθάνε στην αποσυμφόρηση σχολείων του κέντρου της πόλης και των όμορων περιοχών, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα καλές κτιριακές συνθήκες και παιδαγωγικό περιβάλλον για τους μικρούς μαθητές τους. Το 9ο Δημοτικό Σχολείο είναι σχολείο 50 ετών με 99 μαθητές. Καλύπτει, δε, όλες τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και φέτος δημιουργήθηκε και αίθουσα Η/Υ που εξοπλίστηκε με δαπάνες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
3)Δεν κατανοούμε την αδικαιολόγητη πρόταση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την επιμονή του, παρά τις αντίθετες γνώμες όλων των φορέων που τους αφορά το θέμα. Έχουμε την αίσθηση πως τέτοιες προτάσεις υπακούουν στη λογική να προσαρμόσουμε τις ανάγκες των παιδιών στα κτίρια και όχι το αντίθετο όπως θα έπρεπε, επειδή “κάποιοι” αποφάσισαν να χτίσουν ένα πολυδάπανο κτίριο εκατομμυρίων πάνω στο ρέμα και τώρα δεν έχουμε πως να το γεμίσουμε.
ΚΑΛΟΥΜΕ:
Τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Λειτουργών να κοινοποιήσει την αντίθεσή του και να αντιδράσει έντονα (δεν έβγαλε ακόμη το κείμενο που αποφασίστηκε μετά από πρότασή μας στο Δ.Σ), γιατί το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο σχολείων θα είχε δεινό αποτέλεσμα και για τους μαθητές της περιοχής με την μεγάλη επιβάρυνση των ήδη πληθωρικών τμημάτων όμορων σχολείων, αλλά και για τους συναδέλφους καθώς θα χαθούν πολύτιμες οργανικές θέσεις.
1) Το Δημοτικό Συμβούλιο, και ιδίως την παράταξη του κ. Παπαναστασίου, να τοποθετηθεί για την πρόταση του δημοτικού της συμβούλου και διευθυντή Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και να ξεκινήσει άμεσα η συζήτηση για τα όρια των όμορων σχολείων.
2) Τους δύο αιρετούς του ΠΥΣΠΕ Αιτ/νίας να διαμαρτυρηθούν εγγράφως στο ΠΥΣΠΕ (κάτι που δεν έκαναν όλο αυτό το διάστημα) και να στηρίξουν, συνυπογράφοντας, την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 9ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 9ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Πρόταση για κατάργηση του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου»
Δια του παρόντος θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την αντίθεσή μας στην πρόταση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας για κατάργηση του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου και συγχώνευσή του με το 19ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου.
Η αντίθεσή μας στην πρόταση αυτή συνίσταται στους παρακάτω λόγους:
1. Πρόκειται για ένα σχολείο με ιστορία άνω των 50 ετών στο οποίο σήμερα φοιτούν 99 μαθητές. Σημειωτέον ότι ο αριθμός των μαθητών κυμαίνονταν πάντα από 100-120 όλα τα προηγούμενα χρόνια και το ότι φέτος βρίσκεται στο κατώτατο επίπεδο αριθμητικά, είναι ένα τυχαίο γεγονός που ενδέχεται να ανατραπεί τα επόμενα χρόνια όπως και στο παρελθόν έχει συμβεί. Σ΄αυτό θα συμβάλλει και η ανακατανομή των ορίων των σχολείων που γειτνιάζουν με το 9Ο, τα οποία είναι το 7Ο Δημοτικό, το 2Ο, το 5Ο, το 12Ο και το 19Ο. Η ανακατανομή αυτή θα εξορθολογίσει τον αριθμό των μαθητών στα προαναφερόμενα σχολεία, αφού θα αποφορτίσει το 7Ο, το 2Ο, το 5Ο και το 12Ο και θα ενισχύσει το 9Ο και το 19Ο Δημοτικό.
2. Η συνύπαρξη του 9ου Δημοτικού με το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, δύο θεσμοί που αγωνίζονται εδώ και χρόνια κατά του ρατσισμού και της προκατάληψης με συντονισμένες προσπάθειες προωθούν την κοινωνική αποδοχή της διαφορετικότητας και την ενσωμάτωση των ατόμων με ειδικές κλίσεις. Πέρα από κοινές εκδηλώσεις και επισκέψεις που πραγματοποιούνται κατά το έτος, εφαρμόζεται τις δύο τελευταίες χρονιές πρόγραμμα συμπερίληψης. Δηλαδή μαθητές από το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο προσέρχονται και παρακολουθούν μαθήματα στα τμήματα του 9ου Δημοτικού Σχολείου. Ο Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού, ο Σχολικός Σύμβουλος της 5ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας E.A.E., οι εκπαιδευτικοί του 9ου και ιδιαίτερα οι μαθητές των τάξεων πλαισίωσαν το πρόγραμμα που εκπονείται στο σχολείο από το οποίο βγαίνει ωφελημένο το σύνολο των συμμετεχόντων.
3. Κτιριακά το 9ο Δημοτικό Σχολείο βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Διαθέτει 8 καλοδιατηρημένες αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα Αγγλικών, βιβλιοθήκη, ευρύχωρο αύλειο χώρο, αίθουσα εκδηλώσεων και κλειστό γυμναστήριο. Επίσης, αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών, η οποία φέτος εξοπλίστηκε με δαπάνη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του νέου τύπου ολοήμερου σχολείου. Πρόκειται, συνεπώς, για ένα σύγχρονο κτίριο το οποίο καλύπτει επαρκώς όλες τις απαιτήσεις ομαλής λειτουργίας ενός σχολείου.
4. Στον αύλειο χώρο του σχολείου υπάρχει κτίσμα που στεγάζει το 9ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου, οι μαθητές του οποίου προαυλίζονται με τους μαθητές του Δημοτικού γεγονός που βοηθάει στην ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό.
Εκ των προαναφερθέντων προκύπτει ότι το σχολείο δεν φθίνει, αλλά παραμένει ενεργό, ζωντανό και λειτουργικό.
Με εκτίμηση
Ο Σύλλογος Γονέων
Ο Σύλλογος Διδασκόντων