Οι αυξήσεις στα διόδια και οι εκλογές

Σε συνέντευξή του στο Πρώτο Θέμα, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης ρωτήθηκε για το αν θα γίνουν αυξήσεις στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων, και φυσικά της Αττικής οδού.

Η απάντησή του ήταν η εξής: «Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές για όλους, οι πάντες πρέπει να δείξουν υπευθυνότητα και να αναλάβουν το μερίδιο της κοινωνικής ευθύνης που τους αναλογεί. Θα είμαι σαφής. Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβότερα διόδια σ’ αυτή τη συγκυρία. Αυτή είναι μία σαφής κυβερνητική άποψη και ένα μήνυμα προς την πλευρά των διαχειριστριών εταιρειών των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων».

Ξεκάθαρα λέει δηλαδή η κυβέρνηση στις εταιρείες «ξεχάστε τις αυξήσεις». Θα έπρεπε να πει «δεν μπορούμε να κάνουμε εκλογές με αυξήσεις στα διόδια, κάλπες και μετά βλέπουμε», αλλά δεν το λέει.

Τι θα γίνει όμως αν οι εταιρείες απαιτήσουν αυτό που δικαιούνται; Διότι οι συμβάσεις που έχουν υπογράψει παραχωρησιούχοι και κράτος είναι ότι τα διόδια καθορίζονται με βάση την πορεία του πληθωρισμού.

Με τον πληθωρισμό στο 12% γιατί να μη ζητήσουν π.χ. μια αύξηση στα διόδια της τάξης του… 10%; Ή ακόμη και 5%; Για παράδειγμα στα διόδια της Αττικής οδού το 2,80 ευρώ θα μπορούσε να γίνει 3 ευρώ στρογγυλά ή και παραπάνω. Το δικαιούνται οι εταιρείες, μπορούν να το απαιτήσουν, ρισκάροντας βεβαίως μείωση της κίνησης και των εσόδων τους.

Όμως, εφόσον οι συμβάσεις αυτό προβλέπουν, περιμένουμε θερμό χειμώνα, με διαπραγματεύσεις. Διότι καλές οι εκλογές, καλό το πάγωμα των διοδίων, αλλά θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς το κράτος θα αποζημιώσει τις εταιρείες διαχείρισης γι’ αυτή την «παρέκβαση» από τη σύμβαση, με τη δικαιολογία της κοινωνικής ευθύνης. Να θυμίσουμε ότι και το 2019 επιχειρήθηκε αύξηση στα διόδια, αλλά μόλις ακούστηκε η φήμη, μπήκε στα συρτάρια και δεν ξαναβγήκε το σχέδιο.

πηγή : οt.gr