Η παράδοση στην κυκλοφορία της παράκαμψης του Αγίου Νικολάου στη Βόνιτσα, ως μέρος του δρόμου Βόνιτσα Λευκάδα, ήταν ικανή για να επιχειρήσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να διαψεύσει τον Umberto Eco και τη γνωστή του φράση πως «δεν υπάρχουν τον Αύγουστο ειδήσεις», λέγοντας πως και τον Αύγουστο υπάρχουν ειδήσεις και μάλιστα καλές, επικαλούμενος το συγκεκριμένο οδικό έργο.
Ποιος να το περίμενε ότι ένα χωριουδάκι, που αν δεν βρίσκονταν στη διαδρομή για τη Λευκάδα, θα το γνώριζαν ελάχιστοι, στάθηκε η αφορμή για μία πρωθυπουργική ανάρτηση στα social media… Το πρόβλημα όμως για την κυβέρνηση είναι ότι δεν αντιλαμβάνεται πως το έργο αυτό μπορεί να είναι πολύ σημαντικό για τη Λευκάδα, αλλά είναι ελάχιστα έως καθόλου σημαντικό για την Αιτωλοακαρνανία και δεν μπορεί να πολιτεύεται με αυτό στην περιοχή.
Και ο λόγος είναι το έργο αυτό που κατά βάση εξυπηρετεί και ωφελεί τη Λευκάδα πληρώνεται από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Δικαιολογημένα ως ένα μεγάλο βαθμό, αφού το έργο κατασκευάζεται στο έδαφος της Αιτωλοακαρνανίας, ωστόσο παράλληλα μαζί του κατασκευάζεται και πληρώνεται από το ΕΣΠΑ της Δυτικής Ελλάδας και ο αγωγός ύδρευσης προς τη Λευκάδα. Χρήματα δηλαδή του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας πηγαίνουν για την ύδρευση των πολιτών μιας περιοχής των Ιονίων Νήσων… Αν στη Νέα Δημοκρατία πιστεύουν ότι ωφελούνται με το να πολιτεύονται στην Αιτωλοακαρνανία με το έργο που ντίλαραν μεταξύ τους ο Κατσιφάρας και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2017, τότε πραγματικά βρίσκονται σε vertigo. Γιατί η Αιτωλοακαρνανία είχε άλλες και σημαντικότερες ανάγκες σε οδικά έργα που θα μπορούσαν να προχωρήσουν από τα χρήματα του ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας, αν δεν υπήρχε το deal Κατσιφάρα και ΣΥΡΙΖΑ -το οποίο έχει αποκαλύψει λίγα χρόνια αργότερα ο τότε αντιπεριφερειάρχης Γιάννης Λύτρας- βάσει του οποίου αυτό το διαπεριφερειακής σημασίας ανέλαβε να το πληρώσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και όχι το Υπουργείο.
Και θα φέρουμε ως παράδειγμα μία καλή είδηση για τους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας και ιδιαίτερα του νομού Κιλκίς. Καθότι με 54 εκατομμύρια ευρώ -πόσο ανάλογο με αυτό της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο- η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δημοπρατεί αυτή την περίοδο την αναβάθμιση του τμήματος Άσσηρος – Νέα Σάντα, που είναι το οδικό έργο που συνδέει το Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη. Και σε αυτή την περίπτωση τα χρήματα του ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας θα δαπανηθούν εξ’ ολοκλήρου για την ωφέλεια των πολιτών της Κεντρικής Μακεδονίας, εν αντιθέσει με μας εδώ στην Αιτωλοακαρνανία που μοιραστήκαμε τους περιορισμένους πόρους του περιφερειακού ΕΣΠΑ με τη Λευκάδα και πληρώνουμε ακόμη και για την ύδρευσή της. Αυτή είναι μία πραγματικά καλή είδηση για την περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και όχι αυτό που συμβαίνει μεταξύ Βόνιτσας και Λευκάδας με ένα κακοσχεδιασμένο έργο που μας «ταλαιπωρεί» από το 2017 που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ μέχρι το 2025 για να τελειώσει…