Σπύρος Διαμαντόπουλος: To διακύβευμα είναι το μέλλον του Δήμου Μεσολογγίου, όχι οι μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις

Το μέλλον του Δήμου Μεσολογγίου είναι το πραγματικό διακύβευμα εκτιμά o Σπύρος Διαμαντόπουλος που σε ανακοίνωσή του κάνει δυσάρεστες διαπιστώσεις για το κλίμα μέσα στο οποίο συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο η πορεία υλοποίησης του επετειακού προγράμματος για τα 200 χρόνια από την Έξοδο.

Αναλυτικά ο Δήμαρχος Μεσολογγίου αναφέρει:
Το πραγματικό διακύβευμα δεν είναι οι μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις. Είναι το μέλλον του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου.

Η πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με αντικείμενο την ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης και τις μέχρι σήμερα δαπάνες του επετειακού προγράμματος για τη Διακοσιοστή Επέτειο από την Έξοδο, ανέδειξε τελικά ένα πολύ μεγαλύτερο ζήτημα από μια απλή οικονομική συζήτηση.

Ανέδειξε το πραγματικό διακύβευμα για τον Δήμο Ιεράς Πόλεως Μεσολόγγι. Από την πρώτη στιγμή επισημάναμε ότι ένας πλήρης απολογισμός ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος οφείλει να πραγματοποιείται μετά την ολοκλήρωσή του, όταν όλες οι δράσεις, οι διοικητικές διαδικασίες και οι οικονομικές τακτοποιήσεις έχουν ολοκληρωθεί και μπορεί να αξιολογηθεί το συνολικό αποτέλεσμα.

Η Δημοτική Αρχή, με απόλυτη προσήλωση στη διαφάνεια και τη λογοδοσία, παρουσίασε αναλυτικά όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, απαντώντας σε κάθε ερώτημα και θέτοντας στη διάθεση του Δημοτικού Συμβουλίου κάθε απαραίτητη πληροφορία. Δυστυχώς, αντί η συζήτηση να επικεντρωθεί στο πραγματικό αποτύπωμα που αφήνει η επέτειος των 200 χρόνων στην πόλη, σε αρκετές περιπτώσεις αναλώθηκε σε αποσπασματικές προσεγγίσεις, διαδικαστικά ζητήματα που βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη και εύκολους λαϊκισμούς, οι οποίοι δεν υπηρετούν ούτε την αλήθεια ούτε το συμφέρον του τόπου.

Παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι κρατικές χρηματοδοτήσεις που εξασφαλίστηκαν αποκλειστικά για την υλοποίηση του επετειακού προγράμματος, οι δωρεές ιδιωτών που ενίσχυσαν ουσιαστικά την προσπάθεια, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιήθηκαν οι διαθέσιμοι πόροι για την ανάδειξη του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. Αποσαφηνίστηκε επίσης ότι, όπως κάθε χρόνο, αξιοποιήθηκαν στον μέγιστο δυνατό βαθμό οι τοπικές επιχειρήσεις για υπηρεσίες, διαμονή και υποστήριξη των δράσεων, ενισχύοντας ουσιαστικά την τοπική οικονομία.

Ωστόσο, η ουσία βρίσκεται αλλού. Η ουσία είναι ότι, ύστερα από πολλά χρόνια, ο Δήμος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου έχει αρχίσει να αλλάζει πορεία. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί σοβαρά ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα. Μπορεί όμως να διαπιστώσει ότι η πόλη απέκτησε ξανά εξωστρέφεια, απέκτησε φωνή, απέκτησε κύρος και άρχισε να επανέρχεται στον εθνικό και διεθνή χάρτη. Οι εκδηλώσεις των 200 χρόνων δεν αποτέλεσαν έναν αυτοσκοπό. Αποτέλεσαν την αφετηρία ώστε ο Δήμος να επανατοποθετηθεί δυναμικά στον εθνικό και διεθνή χάρτη. Σήμερα ο Δήμος βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο. Δημιουργεί στρατηγικές συνεργασίες, ενισχύει τη σχέση του με τα κέντρα λήψης αποφάσεων, εξασφαλίζει σημαντικές χρηματοδοτήσεις, προσελκύει δωρεές, δρομολογεί μεγάλες δημόσιες υποδομές και δημιουργεί συνθήκες που ενισχύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον, την επισκεψιμότητα και την τοπική οικονομία.

Αυτή είναι η ουσία.
Η πόλη δεν έχει ανάγκη να επιστρέψει στην εσωστρέφεια.
Έχει ανάγκη να αποκτήσει αυτοπεποίθηση.
Να γίνει περισσότερο επισκέψιμη.
Να προσελκύσει επενδύσεις.
Να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Να αξιοποιήσει την ιστορία της ως εργαλείο ανάπτυξης και όχι μόνο ως στοιχείο μνήμης.
Όλα αυτά δεν έγιναν από μόνα τους.
Ο Δήμος δεν απέκτησε περισσότερο προσωπικό.

Οι ίδιες υπηρεσίες, οι ίδιοι εργαζόμενοι και οι ίδιοι άνθρωποι που καθημερινά εξυπηρετούν τους δημότες ήταν εκείνοι που σήκωσαν ταυτόχρονα ένα επετειακό πρόγραμμα ιστορικής σημασίας. Με ατελείωτες ώρες εργασίας, προσωπικές θυσίες, επαγγελματισμό και υψηλό αίσθημα ευθύνης κατάφεραν να φέρουν εις πέρας ένα έργο που τιμά ολόκληρη την πόλη.
Σε αυτούς οφείλουμε όλοι σεβασμό.

Η Δημοτική Αρχή έχει υποχρέωση να προστατεύει τόσο την αξιοπρέπεια των υπηρεσιακών παραγόντων όσο και τη θεσμική λειτουργία του Δήμου απέναντι σε ανακριβείς ή συκοφαντικούς ισχυρισμούς.Η πολιτική κριτική είναι απολύτως θεμιτή και αναπόσπαστο στοιχείο της δημοκρατικής λειτουργίας. Η ακρίβεια των γεγονότων όμως και ο σεβασμός στους θεσμούς αποτελούν προϋποθέσεις για έναν δημόσιο διάλογο που υπηρετεί πραγματικά το συμφέρον της πόλης. Η λογοδοσία αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση κάθε δημοτικής αρχής και δεν πρόκειται ποτέ να αποφευχθεί. Με την ολοκλήρωση του επετειακού έτους θα παρουσιαστεί ο πλήρης απολογισμός όλων των δράσεων, όλων των χρηματοδοτήσεων, όλων των δωρεών και όλων των δαπανών, ώστε οι δημότες να αξιολογήσουν το συνολικό αποτέλεσμα.

Το πραγματικό ερώτημα, όμως, παραμένει ένα.
Θέλουμε έναν Δήμο εγκλωβισμένο στην ομφαλοσκόπηση, τη μόνιμη αντιπαράθεση, την εσωστρέφεια και τη μιζέρια, ή ένανΔήμο που διεκδικεί, δημιουργεί, εμπνέει, προσελκύει ανθρώπους, επενδύσεις και ευκαιρίες;

Η απάντηση της Δημοτικής Αρχής είναι ξεκάθαρη. Φτάνει πια με τις πρακτικές που καθήλωσαν τον τόπο μας για δεκαετίες στο τέλμα.

Επιλέγουμε το Μεσολόγγι της προόδου.
Το Μεσολόγγι της εξωστρέφειας.
Το Μεσολόγγι των συνεργασιών.
Το Μεσολόγγι των έργων.
Το Μεσολόγγι της αυτοπεποίθησης.
Αυτός είναι ο δρόμος που έχουμε επιλέξει.

Και αυτόν τον δρόμο η Δημοτική Αρχή θα συνεχίσει να υπηρετεί με διαφάνεια, σχέδιο,πολλή δουλειά και απόλυτη πίστη στις δυνατότητες του τόπου μας. Γιατί η μεγαλύτερη ευθύνη μας δεν είναι να απαντάμε καθημερινά στην ανέξοδη καιαδιέξοδημικροπολιτική. Η μεγαλύτερη ευθύνη μας είναι να παραδώσουμε στους δημότες αυτό που διεκδικούνκαι απαιτούν : Έναν Δήμο καλύτερο από αυτόν που παραλάβαμε.

Διαβάστε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από το Αγρίνιο και την Αιτωλοακαρνανία, ακολουθώντας το agrinioculture.gr στο GoogleNews