Η αναμονή οδηγεί σε νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των ξανά-παγωμένων έργων

Με την υπόσχεση ότι μέσα στον Σεπτέμβριο θα παρουσιαστούν τα ακριβή χρονοδιαγράμματα για τα έργα στους αυτοκινητόδρομους, τελειώνει άλλος ένας μήνας αναμονής για τους 4 ξανά- παγωμένους αυτοκινητόδρομους. Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης επιθυμεί διακαώς να ολοκληρώσει τον γόρδιο δεσμό που παρέλαβε και αντίπαλος του είναι ο χρόνος.

Η κατάσταση στις κοινοπραξίες κατασκευής δεν είναι και η καλύτερη αλλά παραμένουν ψύχραιμες. Πάντως όσο περνούν και πάλι μήνες χωρίς να φαίνονται έργα τόσο περισσότερο πυκνώνουν υποψίες για νέες απαιτήσεις από τους παραχωρησιούχους. Οι τράπεζες πάντως παραμένουν το μεγαλύτερο αγκάθι μαζί με την Ευρωπαίκή Ένωση που καθυστερεί στην συναίνεση για τις νεές συμβάσεις οδηγώντας σε νέες καθυστερήσεις.

ΤΟ 2016;
Ήδη οι κοινοπαξίες κατασκευής βλέπουν την εξαγγελία για ολοκλήρωση των έργων στους 4 αυτοκινητόδρομους το 2015 να απομακρύνεται. Το πιο πιθανό σενάριο (και αυτό που χαρακτηρίζεται ως αισιόδοξο) είναι να ολοκληρωθούν να μεγάλα έργα στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (δηλαδή το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα με τις 3 μεγάλες σήραγγες) και το βασικό έργο της Ολυμπίας Οδού μέσα στο 2015 καθώς δεν υπάρχουν πολύ μεγάλα τεχνικά.Αντίθετα για το 2016 (και βλέπουμε) οδεύουν τα έργα σε Ιόνια Οδό και Ε65 που το ποσοστό εκτέλεσης των έργων δεν είναι ούτε στο 20%. Από τα αινίγματα που ζητούν λύση παραμένει και η διέλευση Κλόκοβας στην αρχής της Ιόνιας Οδού (αμέσως μετά την γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο).

Προβλήματα έχουν εμφανιστεί στα τελευταία και στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στην Πελοπόννησο που κατασκευάζονται τα τελευταία τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη και η Περιμετρική Καλαμάτας. Οι ρυθμοί εργασιών είναι σαφώς χαμηλότεροι των προσδοκιών και η χρηματοδότηση είναι πλέον μετρημένη.Προς το παρόν κρατούνται χαμηλοί τόνοι τόσο από τις εταιρείες κατασκευής όσο και από το Υπουργείο Υποδομών υπό το φόβο νέου φιάσκου που θα δημιουργήσει νέο αρνητικό κλίμα στον χώρο των κατασκευών.

πηγή : ypodomes.com