Αντιδρά με πλαίσιο δράσης στην αυτοαξιολόγηση η Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας

Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας στη συνεδρίασή του της 15ης Ιανουαρίου 2014 συζήτησε εκτενώς το θέμα της αυτοαξιολόγησης των σχολείων και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και δηλώνει ομόφωνα την πλήρη αντίθεση του στην εφαρμογή της.

Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας αποφάσισε το ακόλουθο πρόγραμμα δράσης:
1. Κάλεσμα προς τους συλλόγους διδασκόντων να πραγματοποιήσουν συνεδρίαση το επόμενο διάστημα και να δηλώσουν την αντίθεση τους στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
2. Ενημέρωση των συναδέλφων για το θέμα της αξιολόγησης με επισκέψεις στα σχολεία κάθε Πέμπτη.
3. Να επιδιώξει τη ματαίωση, όπου είναι δυνατόν, των ενημερωτικών συναντήσεων με θέμα «αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα» που πραγματοποιούνται από τους σχολικούς συμβούλους.
4. Σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης με θέμα την αξιολόγηση την Τετάρτη 22/1/2014 στις 6.00 μμ (για τον χώρο θα υπάρξει νεώτερη ανακοίνωση).
5. Διοργάνωση ενημερωτικής ημερίδας με θέμα την αξιολόγηση.

Στην ανακοίνωσή της η Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας εξηγεί τη στάση της σημειώνοντας :Η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση δεν είναι καθόλου αθώα αφού οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων βαθμολογώντας τα σε διάφορους τομείς (υλικοτεχνική υποδομή, διαρροή μαθητών, πρόοδος μαθητών κλπ) αλλά αδιαφορώντας παντελώς για τις γεωγραφικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες στις οποίες βρίσκονται. Σ΄ αυτή τη διαδικασία επιχειρούν να εμπλέξουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να νομιμοποιήσουν με τη συμμετοχή τους νέες συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, όσων αξιολογηθούν με την χαμηλότερη επίδοση (πιθανότατα τα περιφερειακά σχολεία).

Η αυτοαξιολόγηση των σχολείων όμως συνδέεται άμεσα με την εξωτερική αξιολόγηση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν γίνεται για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να γίνουν καλύτεροι μέσα από κάποιας μορφής επιμόρφωση αλλά έχει καθαρά τιμωρητικό και εκφοβιστικό χαρακτήρα.Γίνεται με στόχο:
α. να καθηλωθεί βαθμολογικά και μισθολογικά ένας τεράστιος αριθμός εκπαιδευτικών, αφού λόγω της περιβόητης ποσόστωσης μόνο ένα μικρό ποσοστό θα προάγεται στον επόμενο βαθμό (πχ από το βαθμό Γ στον Β προάγεται το πολύ το 60%).
β. να τεθούν χιλιάδες συνάδελφοι σε καθεστώς διαθεσιμότητας που οδηγεί στην απόλυση, αφού όποιος συνάδελφος κριθεί δύο διαδοχικές φορές ανεπαρκής παραπέμπεται αντιμετωπίζοντας τα ενδεχόμενα: υποβιβασμός (πχ από το βαθμό Δ στον Ε) ή διαθεσιμότητα.