Mε επιτάξεις επιχειρεί να “τρέξει” το Άκτιο-Αμβρακία

Το πολύπαθο έργο του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία, που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2013, επιχειρεί να σώσει το Υπουργείο Οικονομικών και Υποδομών. Μετά τα τελευταία προβλήματα που αντιμετώπισε το έργο τον Φεβρουάριο, όταν οι εργαζόμενοι βρέθηκαν σε επίσχεση εργασίας και τα έργα είχαν παγώσει, τα εργοτάξια έχουν ζωντανέψει και πάλι το τελευταίο διάστημα. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι και στο πρόσφατο αλλά και στο απώτερο παρελθόν τα έργα είχαν σταματήσει για μεγάλο διάστημα, το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων σε ορισμένα σημεία του έργου δεν ξεπεράστηκε.

Επίσκεψη του ΤΕΕ στο Ακτιο – ΑμβρακίαΠλέον το Υπουργείο επιχειρεί να “τρέξει” το έργο θέλοντας να απορροφήσει όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα από το παρών ΕΣΠΑ από το οποίο χρηματοδοτείται η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου. Έτσι το Υπουργείο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγρίνιοCulture.gr, προχώρησε στη λύση των επιτάξεων εκτάσεων για τις οποίες δεν έχει ολοκληρωθεί έως τώρα η διαδικασία της απαλλοτρίωσης. Συγκεκριμένα αποφασίστηκε :
– Επίταξη συνολικής έκτασης 1.723.320,41m2 στο τμήμα Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 22+500, 1η εργολαβία ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.»
– Επίταξη συνολικής έκτασης 627.577,62m2 στο τμήμα Χ.Θ. 26+800 έως Χ.Θ. 35+000, 3η εργολαβία ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Κ/Ξ ΙΟΝΙΟΣ ΑΕ – ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ»
– Επίταξη συνολικής έκτασης 362.309,20m2 στο τμήμα χ.θ. 22+500 έως χ.θ. 26+800 2η εργολαβία ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΕΡΓΟΥ: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Κ/Ξ ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε. – ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ»
– Επίταξη συνολικής έκτασης 1.198.184,60m2 στο τμήμα Χ.Θ. 35+000 έως έως Χ.Θ. 48,435 4η εργολαβία ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΕΡΓΟΥ: «CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE S.E.»

Το Υπ. Υποδομών δικαιολογεί τις επιτάξεις με το σκεπτικό ότι το έργο είναι μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας και εξυπηρετεί σημαντικούς λόγους δημόσιου συμφέροντος, τόσο εξαιτίας της ανάγκης ταχείας υλοποίησής του, όσο και της απορρόφησης των πόρων του οικείου προγράμματος της ΕΕ που έχει περιορισμένη διάρκεια. Επιπλέον επειδή η δίκη για τον καθορισμό τιμής μονάδος αποζημίωσης δεν έχει ακόμα οριστεί σε κάποιες περιπτώσεις ή σε κάποιες άλλες δεν έχει εκδοθεί ακόμη η απόφαση και το κυριότερο : η ολοκλήρωση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων εκτιμάται ότι δεν μπορεί να διενεργηθεί πριν τη παρέλευση ενός έτους και τυχόν καθυστέρηση απόδοσης των εκτάσεων στον ανάδοχο θα προκαλέσει σημαντική οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου.

Από εκεί και πέρα στόχος του Υπουργείο παραμένει η τμηματική παράδοση του έργου και να ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους οι εργολαβίες 3 και 4 που περιλαμβάνουν την παράκαμψη Αμφιλοχίας (θυμηθείτε εδώ το σχετικό οδοιπορικό του myagrinio.gr) και ένα τμήμα 10χλμ περίπου από το Άκτιο προς Βόνιτσα. Αν και δεν υπάρχει ακόμη κάποια ειλημμένη απόφαση είναι βέβαιο πως παραμένει εξαιρετικά πιθανό το ενδεχόμενο για όσες εργασίες -ανεξαρτήτου εργολαβίας- δεν ολοκληρωθούν έως το τέλος του να υπάρξει μια εργολαβία-σκούπα με στόχο να ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ.