Νέα εκπαιδευτικά προγράμματα αναλύθηκαν στους δασκάλους σε διημερίδα στο Μεσολόγγι

Σε εφαρμογή των νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διεξήχθη στις 29 και 30 Μαρτίου του 2012 στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου Διημερίδα με θέμα: «Το Σχολείο συνδιαμορφωτής στα εκπαιδευτικά προγράμματα του Νέου Σχολείου. Από τα ακούσματα ….στην εμπειρία»

Η Διημερίδα που είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση των εκπ/κών και των γονέων σχετικά με τη φιλοσοφία και την πρακτική του «Νέου Σχολείου» καθώς και την αξιοποίηση πολυτροπικών διδακτικών για όλα τα αντικείμενα σύμφωνα με τις εθνικές προδιαγραφές των «Νέων Προγραμμάτων Σπουδών», διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, το Ινστιτούτο Εκπ/κής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), το Δ/ντή Π.Ε. Αιτωλ/νίας, το Σχολικό Σύμβουλο Π.Ε. 1ης Περ. Αιτωλ/νίας και το Σύλλογο Εκπ/κών Π.Ε. Περιφέρειας Μεσολογγίου. (Υπενθυμίζεται ότι ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς άρχισαν να εφαρμόζονται τα νέα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) της Υποχρεωτικής Εκπ/σης στα Πιλοτικά Σχολεία, ενώ είναι η πρώτη φορά που νέα προγράμματα δοκιμάζονται πιλοτικά σε ευρεία κλίμακα, πριν από τη γενίκευση της εφαρμογής τους σε όλα τα σχολεία)

Την πρώτη μέρα ενημερώθηκαν οι γονείς και έγινε συζήτηση σχετικά με το «Νέο Σχολείο». Εκεί αναδείχθηκε ο ρόλος του «Νέου Σχολείου», των νέων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, της δυναμικής της ομάδας και ο ρόλος των Τ.Π.Ε. στην εκπ/ση. Οι γονείς χωρίστηκαν σε ομάδες, για να δουλέψουν και αυτοί βιωματικά μέσω εμπειριών κλπ. ώστε να καταλάβουν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τόσο του νέου σχολείου που θέλουμε να αναδείξουμε όσο και ο δικός τους ρόλος σε αυτό. Ακολούθησαν δραστηριότητες με θέμα το παιδικό παιχνίδι(η έννοια της ομάδας, του συναισθήματος, ο ρόλος του ηγέτη).Την επόμενη μέρα το σεμινάριο αφορούσε τους εκπ/κούς και χωρίστηκε σε δυο μέρη.

Α) Το θεωρητικό:Περιελάμβανε τοποθετήσεις λίγων λεπτών από τους εισηγητές σχετικά με την παρουσία τους μέσα στο εργαστήριο. Επακολούθησαν ερωτήσεις.

Β) Τα εργαστήρια: Οι θεματικές ενότητες ήταν οι εξής: α) το μάθημα της γλώσσας , β) το μάθημα των μαθηματικών, γ)το μάθημα των φυσικών επιστημών , δ)το μάθημα της γεωγραφίας, ε)το μάθημα της ιστορίας, στ)το μάθημα των εικαστικών, ζ)το μάθημα της αγγλικής γλώσσας η)το μάθημα της γυμναστικής, θ)το μάθημα της μουσικής, ι) ο κιν/φος και η θεατρική αγωγή στην εκπ/ση, κ) εκπ/ση μέσω Τ.Π.Ε. Ο κάθε επιμορφωτής δάσκαλος θα παρουσίασε τον τρόπο δημιουργίας της ομάδας, ένα σχέδιο εργασίας και μια μικροδιδασκαλία που σε αυτήν οι επιμορφούμενοι δάσκαλοι είχαν άμεση συμμετοχή.

Αφού τελείωσαν τα εργαστήρια, τότε μια τουλάχιστον ομάδα από κάθε εργαστήριο παρουσίασε σε όλους μέσα σε 5 λεπτά, τα αποτελέσματα των εργασιών του εργαστηρίου ή τη δράση που πραγματοποιήθηκε. Έτσι μέσω όλων αυτών των παρουσιάσεων, όλοι οι εκπ/κοί απόκτησαν μια σφαιρική πρακτική άποψη. Η επιμόρφωση έγινε σε ένα σχολείο του αναμορφωμένου προγράμματος με συναδέλφους του σχολείου που τώρα επιμορφώνονται πιλοτικά στα νέα προγράμματα σπουδών. Το σεμινάριο παρακολούθησαν οι 150 εκπαιδευτικοί της περιφέρειας.