Όταν το κράτος “σέρνεται”, τα έργα παγώνουν

Είναι γνωστή και χιλιοειπωμένη από τα τοπικά ΜΜΕ η κατάσταση που επικρατεί στον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία. Ωστόσο αξίζει να δούμε (για άλλη μια φορά) πως το κράτος σέρνεται πίσω από τις κατασκευαστικές εταιρείες…

Είναι γνωστό ότι το μεγαλύτερο τμήμα του άξονα έχει αναλλαβει η ΑΕΓΕΚ, μια εταιρεία που αντιμετωπίζει τεράστια ταμειακά προβλήματα καθώς έχει μεγάλο άνοιγμα σε δημόσια έργα που έχουν παγώσει, όπως το μετρό στην Θεσσαλονίκη. Στην περίπτωση του “Άκτιο – Αμβρακία” όμως η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ, παρ’ όλα αυτά η εταιρεία καλύπτει με χρήματα του συγκεκριμένου έργου άλλες τις υποχρεώσεις, αφήνοντας απλήρωτους του εργαζομένος στο άξονα “Άκτιο – Αμβρακία”. Έτσι πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να παρέμβει… πυροσβεστικά με δύο αποφάσεις που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός κ. Στ. Καλογιάννης (300.000 ευρώ και 947.000 ευρώ) για την απευθείας καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Παρ’ όλα αυτά οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι και τα έργα παγωμένα…

(Θαλασσο)δάνειο 25 εκατ. ευρώ με ενεχυρίαση μετοχών των βασικών μετόχων της ΑΕΓΕΚ
Κι όμως παρ΄ όλα αυτά, τα “δώρα” προς την εταιρεία που λειτουργεί εις βάρος των έργων συνεχίζονται… Η είδηση που μεταδίδει η “Καθημερινή” είναι χαρακτηριστική : “Ως «παράταση ζωής» εκλαμβάνεται για την ΑΕΓΕΚ η τελική συμφωνία για τη λήψη δανείου 25 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank, με αντάλλαγμα την ενεχυρίαση μετοχών των βασικών μετόχων της οικογένειας Μαρούλη. Τα κεφάλαια αυτά θα κατευθυνθούν προς την αποπληρωμή των συσσωρευμένων υποχρεώσεων της εταιρείας προς εργαζομένους, προμηθευτές και υπεργολάβους, ιδίως στα εργοτάξια και δη σε εκείνο του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Αράγε πόσες εταιρείες μπορούν, αυτή την εποχή που οι τράπεζες έχουν κλειστή ακόμη τη στρόφιγγα, να εξασφαλίσουν τέτοια δάνεια; Η ιστορία του δανείου – «παράταση ζωής» εγείρει σοβαρές υποψίες για πολιτική παρέμβαση, ώστε να δοθεί το δάνειο στην εταιρεία. Επίσης η ενεχυρίαση μετοχών των βασικών μετόχων της οικογένειας Μαρούλη ως αντάλλαγμα κίνει εύκολα τις υποψίες ότι πιθανότατα η ΑΕΓΕΚ στο μέλλον θα περάσει στα χέρια της τράπεζας.

Αργούν οι αποφάσεις…
Και όσο  η εταιρεία λαμβάνει “τονωτικές ενέσεις” το μέλλον του άξονα Ακτιο-Αμβρακία μοιάζει αβέβαιο αφού τα έργα παραμένουν παγωμένα. Το υπουργείο ακόμη δεν έχει λάβει τις απόφασεις του σχετικά με την εταιρεία… και το αδιέξοδο συνεχίζεται! Το υπουργείο πρέπει να πιέσει με κάθε τρόπο την εταιρεία να παραχωρήσει τη θέση της στον επόμενο μειοδότη ή βασιζόμενο στη μη εκτέλεση έργου με βάση τα χρονοδιαγράματτα να τη κηρύξει έκπτωτη. Όμως σε αυτή την περίπτωση η επιπλέον καθυστέρηση μέχρι να γίνει νέος διαγωνισμός μπορεί να φτάσει και τους 8 μήνες. Το υπουργείο πρέπει επιτέλους να αποφασίσει, είναι αδιανόητο να υπάρχει χρηματοδότηση για το έργο και αυτό να μην προχωρά. Μπόρει όμως να πιέσει την εταιρεία, τη στιγμή που από την άλλη μεριά την “επιδοτεί” με θαλασσοδάνεια…;;;

Δ.Π