Από τα 181 έργα προτεραιότητας έχουν ολοκληρωθεί τα ..6

Τα 181 έργα προτεραιότητας έχουν μπει στη ζωή μας με αφορμή το ..μνημόνιο. Είναι αλήθεια πως όταν έγιναν οι επαφές με την ΕΕ διαπιστώθηκε πως υπήρχαν σειρά από σημαντικά έργα που θα μπορούσαν να εισφέρουν στην Ελληνική Οικονομία όχι μόνο μέσα από την κατασκευή τους αλλά και από την ίδια τους τη λειτουργία.

Έτσι δημιουργήθηκαν τα 181 έργα προτεραιότητας που όμως δεν μπορεί κάποιος να πει ότι έχουν ιδιαίτερη ..προτεραιότητα. Μιλάμε για έργα που ανήκουν στο ΕΣΠΑ 2007-2013 (που ολοκληρώνεται επίσημα φέτος) αλλά δεν έχουν καν δημοπρατηθεί. Άλλα βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο κατασκευής, άλλα είναι παγωμένα και μερικά είναι σημαντικά προχωρημένα.

ΤΑ «ΠΡΑΣΙΝΑ»
Όχι, δεν αναφερόμαστε στην πράσινη ανάπτυξη αλλά στην κατηγορία έργων που παρουσιάζονται ως πράσινα, δηλαδή σε κατασκευή που δεν έχει προβλήματα. Σε αυτή την κατηγορία βρίσκουμε τα έργα:
Σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία (Θεσσαλονίκη), Αγωγός Φυσικού Αεριού Υψηλής Πίεσης προς Αλιβέρι, Ενεργόπολις Κοζάνης, Αγωγός Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης από τους Αγ. Θεοδώρους έως τη Μεγαλόπολη, Ηλεκτρονικό Εισιτήριο ΟΑΣΑ, Ολοκληρωμένο Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής του ΥΠΟΙΚ, Μορέας, Περιμετρική Οδός Βαθέος Σάμου, Επαρχιακή Οδός Καμπί-Κάτω Μεριά Κέας, Οδικές συνδέσεις σήραγγας Αγίου Ηλία, Ολοκλήρωση Λάρισα-Καρδίτσα, Βελτίωση Παιανία-Λούτσα, Ανατολή-Κόμβος Εγνατίας Ιωάννινα, Ελληνικό-Καλέντζι, Κυλλήνη-Πύργος, Κομοτηνή-Σύνορα, Κανάβαρι-Θίσβη, Σέρρες-Αμφίπολη, Καρτέρι-Πάργα, Ολοκλήρωση Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Φλώρινα-Νίκη, Παράκαμψη Λάρισας, Αγ.Βαρβάρα-Αγ.Δέκα, Σύνδεση ΠΑΘΕ-Λιμάνι Πάτρας, Μετρό Αιγάλεω-Χαϊδάρι, Λεωφορεία ΕΘΕΛ, επέκταση Τραμ στον Πειραιά, Λιμάνια Κύμης, Μαντουδίου, Σύμης, Άστρου, Γυθείου κλπ

ΤΑ «ΚΟΚΚΙΝΑ»
Θα πρέπει να πούμε πως τα «κόκκινα» έργα έχουν λιγοστέψει αρκετά αν και μια ρεαλιστική προσέγγιση τους μάλλον θα τα έκανε περισσότερα. Η λίστα περιλαμβάνει μόνο : Κτηματολόγιο, οδικό τμήμα Ραπταίοι-Στύρα, Σιδηροδρομικό τμήμα Πειραιάς-3 Γέφυρες, ΣΜΑ Θεσσαλονίκης, Εξοπλισμός Νοσοκομείου Κομοτηνής.

ΤΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Εκεί που γίνεται συνοστισμός είναι στα πορτοκαλί έργα, δηλαδή σε αυτά που έχουν σημαντικές καθυστερήσεις αλλά υποτίθεται πως δεν έχουν χάσει ακόμα το «τρένο». Τα σημαντικότερα είναι:

Νέο Μουσείο Βεργίνας, Διαπλάτυνση Διαύλου Λευκάδας, Ανάδειξη λίμνης Πολυφύτου, έργα διαχείρισης υγρών αποβλήτων σε 120 μικρούς οικισμούς, ολοκληρωμένες, εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση σιδηροδρομικου ΠΑΘΕΠ, τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη-Ρίο, Θριάσιο Πεδίο, έργα Αεροδρομίου Μακεδονία, Λιμάνια Λαυρίου, Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Κατάκολου, μετρό επέκταση Χαϊδάρι-Πειραιάς, Μετρό Θεσσαλονίκης, Άκτιο-Αμβρακία, Αρδάνιο-Ορμένιο, ΒΟΑΚ, Ποτίδαια-Κασσάνδρεια, Ρόδος-Λίνδος, Ιόνια Οδός, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ε65,

ΤΑ ΜΠΛΕ
Είναι η κατηγορία έργων που έχουν τελειώσει. Τα αφήσαμε για το τέλος για να έχουμε μία ευχάριστη νότα. Από τα 181 έργα τελειωμένα θεωρούνται:
Νο95: Ηλεκτροκίνηση Σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ-Κιάτο, Νο104 Αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής Διδυμότειχου-Μαρασίων, Νο106 Αποφόρτιση Χειμμάρου Κραυσίδωνα, Νο107 Αποκατάσταση σημείων του Ποταμού Πηνειού, Νο108 Εσωτερικά δίκτυα ύδρευσης Δήμου Κοζάνης, Νο149 Κατασκευή Νηπιαγωγείου Αγίου Αθανασίου Κοζάνης. 6 στα 181 έργα.

Ούτε ένα οδικό έργο, ούτε ένα έργο Μετρό..

πηγή : ypodomes.com