Μέχρι τέλους του 2015 πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στους 4 αυτοκινητόδρομους

Μετά την περίοδο ευφορίας ο προβληματισμός έχει επιστρέψει στα έργα για τους 4 αυτοκινητόδρομους. Τα εργοτάξια δεν έχουν γεμίσει, τα δημοσιεύματα. Πολλοί ήδη εκφράζουν την καχυποψία τους, καθώς όπως λένε δεν μπορεί να γίνει επανεκκίνηση των έργων στους δρόμους χωρίς πρώτα να υπάρχει έγγραφη συμφωνία με τις τράπεζες που εμπλέκονται.

Άλλοι εκφράζουν την απορία τους, πως γίνεται να ξεκινήσουν έργα χωρίς κύρωση από την Βουλή. Άλλοι λένε πως πρέπει να περιμένουμε να δούμε αν το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών βιάστηκε να ανακοινώσει κάτι που ουσιαστικά δεν έχει κλείσει από όλες τις πλευρές. Το σίγουρο είναι πως τα έργα θα ξεκινήσουν με την νέα κουρεμένη τους μορφή. Υπάρχουν όντως ακόμα εκρεμμότητες όμως τα έργα ξεκινούν και είναι οριστικό. Το πρώτο δείγμα είναι το συμφωνητικό που έχουν υπογράψει οι εταιρείες παραχώρησης με το Υπουργείο για τις αποζημιώσεις που ήταν ένα από τα μεγάλα αγκάθια της διαπραγμάτευσης.

Δεύτερον, τα έργα είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ, έχουν χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για ένα μεγάλο τμήμα τους. Αν συνεχιστεί η καθυστέρηση είναι πολύ πιθανό να έχουμε απώλεια κονδυλίων. Τρίτον, κανέναν πλεόν δεν συμφέρει τα έργα να μένουν ημιτελή. Θα ήταν έγκλημα καθώς η φθορά του χρόνου θα ήταν ορατή και στα τμήματα που στην περίοδο 2008-2011 κατασκευάστηκαν και ύστερα αφέθηκαν στην τύχη τους.

Φυσικά τα εργοτάξια δεν πρόκειται να γεμίσουν από την μία μέρα στην άλλη. Θα υπάρξει ένα διάστημα μηνών για να γίνουν και πάλι οιν προσλήψεις που θα αφορούν το εργατικό, το τεχνικό και το επιστημονικό προσωπικό που θα επανδρώσουν τα εργοτάξια.Είναι μία διαδικασία που συμβαίνει σε όλα τα έργα, σε όλα τα εργοτάξια. Το θετικό είναι πως έχουμε ήδη υπερβεί τις διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες, έχουν συμφωνηθεί οι αποζημιώσεις, έχουν δοθεί κονδύλια από ΕΣΠΑ και ΕΤΕπ και πλέον απομένει η ανακοίνωση των συμφωνιών με τις τράπεζες για να κλείσει οριστικά το θέμα των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων.

Η ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑΣ
Υπάρχουν σημεία που παραμένουν εργοτάξια εδώ και δύο χρόνια πάνω στον δρόμο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Κορίνθου-Πατρών που σήμερα αποτελεί ένα επικίνδυνο πέρασμα για τους οδηγούς που υποχρεώνονται να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί, σε ένα δρόμο που είναι δικαίως χαρακτηρισμένος ως καρμανιόλα. Η επανεκκίνηση θα σημάνει σε πολλά τμήματα και λύση της πολιορκίας.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Όπως ανακοινώθηκε, τα έργα στους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015 για να μην υπάρξει κίνδυνος απώλειας κονδυλίων. Για 2 έργα είναι σίγουρο ότα προλαβαίνουν. Για άλλα δύο όχι.. Η Ολυμπία Οδός που θα τερματίζει στην Πάτρα δημιουργεί την ελπίδα ότι θα προλάβει να ολοκληρώσει τα έργα καθώς ήδη είναι προχωρημένα. Το ίδιο ισχύει και για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου που κατασκευάζονται οι σήραγγες στα Τέμπη.

Τα δύσκολα είναι για την Ιόνια Οδό που έχει αντικείμενο κατασκευής που ξεπερνά τα 130χλμ καθώς κατασκευασμένα είναι μόνο η παράκαμψη Αγρινίου και η παράκαμψη Άρτας. Επίσης δύσκολο να προλάβει τα χρονοδιαγράμματα είναι ο Ε65 καθώς πρόκειται για κατασκευή 80χλμ εντελώς νέας χάραξης. Σε κάθε περίπτωση το θετικό είναι ότι περνάμε –έστω δειλα- σε κατασκευαστική φάση και υπάρχει η απαραίτητη πολιτική βούληση τα έργα να ολοκληρωθούν.

πηγή : Ypodomes.com