“Αναθέρμανση” πριν την “ανάσταση” της Ιόνιας Οδού

Μετά την διάθεση πίστωσης ύψους 25,8 εκατ. ευρώ ευρώ για την επανεκκίνηση των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού από τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Χρυσοχοϊδη ήρθε η ώρα της αναθέρμανσης για τα “παγωμένα” έργα της Ιονίας Οδού.

Ήδη στα εργοτάξια της ευρύτερης περιοχής του Μεσολογγίου και συγκεκριμένα στον Εύηνο παρατηρείται κινητικότητα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι μιλάμε για επανεκκίνηση των έργων, από τη στιγμή που το ποσό που διέθεσε του Υπ. Υποδομών αφορά μονάχα την αποκατάσταση φθορών στις κατασκευές, ώστε να επανέλθουν στην κατάσταση που ήταν όταν σταμάτησε το έργο. Για επανεκκίνηση θα μιλάμε μάλλον στο τέλος του χρόνου όταν θα έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών έργων.

Σύμφωνα με το euro2day.gr για να ολοκληρωθεί το πολύμηνο παζάρι, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να διασφαλίσουν εγκρίσεις από τρεις διευθύνσεις των Βρυξελλών και συγχρόνως να πείσουν ότι δεν συντρέχουν θέματα παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Στο συνέδριο για τις ιδιωτικοποιήσεις και τις επενδύσεις του Euromoney, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Μανώλης Μαρουλάκης υποστήριξε : «Για έναν ακόμα μήνα λέμε πως όλα θα τελειώσουν μέχρι τα τέλη του μήνα!». Ο κ. Μαρουλάκης είχε επισημάνει λίγο νωρίτερα πως τα χρονοδιαγράμματα γίνονται λάστιχο στην Ελλάδα, με τη χώρα να πληρώνει ακριβά τον χρόνο που χάνεται. Τα στελέχη των κατασκευαστικών ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εμφανίστηκαν περισσότερο αισιόδοξα. «Ας πούμε μέχρι το τέλος του χρόνου, χωρίς να αναφέρουμε το χρόνο», είπε αστειευόμενος ο εκπρόσωπος της ΕΤΕπ, αλλά τόσο ο Γεράσιμος Δρακάτος από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όσο και ο Θεόδωρος Μόσχος από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ανώτερα στελέχη που ασχολούνται με τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, είπαν πως σύμφωνα με το τελευταίο χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει επέλθει συμφωνία για το νέο μοντέλο χρηματοδότησης και υλοποίησης των οδικών αξόνων.

«Πρόκειται για ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία», υποστήριξε ο Κώστας Βασιλείου, Γενικός Διευθυντής Global Corporate Clients & Debt Capital Markets της Eurobank, και αναφέρθηκε στην εμπλοκή δεκάδων εταιρειών και τραπεζών, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της ΕΤΕπ κ.ά. Για να ολοκληρωθεί το πολύμηνο παζάρι, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να διασφαλίσουν εγκρίσεις από τρεις διευθύνσεις των Βρυξελλών (Ανταγωνισμού, Εσωτερικής Αγοράς και Περιφερειακής Πολιτικής) και συγχρόνως να πείσουν ότι δεν συντρέχουν θέματα παράνομων κρατικών ενισχύσεων, για τα οποία ήδη ερευνά η Κομισιόν.Επιπλέον, πρέπει να μεταφερθούν κονδύλια από άλλα έργα του ΕΣΠΑ προκειμένου να καλυφθεί χρηματοδοτικό κενό ύψους περί το 1,2 δισ. ευρώ για τις ανάγκες των έργων με συμβάσεις παραχώρησης. Οι ημερομηνίες που είχαν δοθεί αρχικά (όπως και τα πρώιμα «εγκαίνια» το περασμένο Πάσχα) αποδείχθηκαν κάτι περισσότερο από αισιόδοξες.

με πληροφορίες από το euro2day.gr