Νέες ομάδες προσανατολισμού και νέες ειδικότητες στο 1ο ΕΠΑ.Λ Μεσολογγίου

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΕ ΝΕΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ , ΝΕΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ από 20 Ιουνίου έως 4 Ιουλίου 2014 (08:00 – 14:00 καθημερινά)

Στα πλαίσια της αναβάθμισης του ρόλου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που έχει εξαγγείλει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί στην κοινωνία μας τα τελευταία χρόνια, είναι αναγκαίο να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας, την αλλαγή που πρέπει να επέλθει, πρώτα σε εμάς τους ίδιους και κατόπιν στην κοινωνία μας, είτε την τοπική, είτε γενικότερα στην ελληνική κοινωνία και πραγματικότητα.
Μελέτες καταδεικνύουν σαφέστατα το πρόβλημα της επιλογής:
Επαγγελματική ή Γενική Εκπαίδευση
Η ελληνική κοινωνία, όσον αφορά αυτήν την επιλογή βαδίζει αντίθετα από ότι σχεδόν όλη η υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Κοινότητα.

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ISCED 3) ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2001/ 2002
α/α ΧΩΡΑ ΠΟΣΟΣΤΟ %
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ & ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1 Ευρωπαϊκή Ένωση των 25 37,3 62,7
2 ΕΛΛΑΔΑ 60 40
Πηγή: Eurydice, Eurostat, UOE Αριθμοί – κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2005, σελ. 134

Η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπ/ση (Τ.Ε.Ε.) αποτελεί μια ισχυρή συνιστώσα για δημιουργική ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη με κοινωνική συνοχή. Προετοιμάζει τους νέους για την είσοδό τους στην ενεργό επαγγελματική και κοινωνική ζωή, γι’ αυτό και η σύνδεσή της με το εργασιακό, κοινωνικό και αναπτυξιακό περιβάλλον είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε.

Το παρακάτω απόσπασμα προέρχεται από έναν … αμόρφωτο καλόγερο, τον γέροντα Παϊσιο , ο οποίος σε πέντε αράδες αποκαλύπτει το βαθύτερο παιδευτικό, εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό πρόβλημα και συνάμα διακύβευμα.
« …Και με τις γνώσεις που παίρνουν, δεν μαθαίνουν νά δουλεύουν καθόλου το μυαλό, γι’ αυτό δεν παίρνει στροφές. Αλλά μυαλό που δεν παίρνει στροφές έχει αντάρα μέσα του. Αυτοί που έκαναν εφευρέσεις, δούλευαν το μυαλό τους βρίσκονταν σε μια ανάγκη, σκέφτονταν πώς θα την ξεπεράσουν. Σήμερα οι περισσότεροι κοιτάζουν τι γράφουν τα βιβλία, τι γράφουν οι σημειώσεις.
Σ’ αυτά παραμένουν, τίποτε παραπάνω, και όλο νούμερα και αριθμούς έχουν, αυτή η βίδα στο νούμερο 1, η άλλη στο νούμερο 2, και αν τύχη και πάθη καμιά βίδα και δεν δουλεύει το μηχάνημα, αμέ-σως: να φωνάξουμε τον μηχανικό. Δεν τους κόβει να πάρουν μια λίμα, να ανοίξουν λίγο την τρύπα, για να χωρέσει η βίδα ή να πάρουν λίγο πλαστικό, να τυλίξουν την βίδα, για να σφίξη, αλλά αμέσως να φωνάξουμε τον μηχανικό. Τι να πω; Και οι τηλεοράσεις και τα άλλα μέσα έχουν αποβλακώσει σήμερα τον άνθρωπο. Και έξυπνοι άνθρωποι γίνονται τελικά κασέτες. Θέλω να τονίσω δηλαδή πως ο άνθρωπος πρέπει να δουλεύει το μυαλό. Όλη η βάση εκεί είναι. Γιατί, αν δεν δουλεύει το μυαλό, μαθαίνει (ας υποθέσουμε) τώρα αυτό, θα μπερδευθή ύστερα στο άλλο. Γι’ αυτό σκοπός είναι να γεννά το μυαλό του, να βρίσκει λύσεις. Αν δεν γεννά, τότε είναι υπανάπτυκτο».

Τα αποτελέσματα της μονομέρειας της γενικής εκπαίδευσης, κυρίαρχος προσανατολισμός(με φωτεινή εξαίρεση τον Παπανούτσο) για δεκαετίες, είναι απτά και τραγικά. Μήπως το ζητούμενο σήμερα είναι μια ανάποδη στρατηγική, η έμφαση και η προτεραιότητα να δοθεί στην τεχνική-εκπαίδευση (σε ένα πλαίσιο εναρμόνισης με τη γενική και τις εναλλακτικές, βιωματικές, μορφές μάθησης); Η παρατηρούμενη συκοφάντηση των «δεξιοτήτων» είναι συκοφάντηση της παιδείας. Όποιος ξέρει από «μoυντζoύρα» συναντά πιο εύκολα το φως.

Το 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Μεσολογγίου και ο Σύλλογος Διδασκόντων του, είναι στην ευχάριστη θέση να σας πληροφορήσουν, για τις Νέες Ομάδες Προσανατολισμού της Α΄Τάξης , τους Νέους Τομείς και τις Νέες Ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στο σχολείο μας από τον επόμενο Σεπτέμβριο κατά το νέο Σχολικό Έτος 2014 – 2015 , όπως φαίνονται στα παρακάτω διαγράμματα:

[ΣΥΝΝΗΜΕΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ]
Δικαίωμα εγγραφής, έχουν όσοι ΔΕΝ έχουν ξεπεράσει το 21ο έτος της ηλικίας τους, ως εξής:
1. Στην Α΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου εγγράφονται οι κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου, χωρίς εξετάσεις.
2. Στην Β΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου εγγράφονται :
i. Οι προαγόμενοι στην Β΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου
ii. Οι προαγόμενοι στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου
iii. Οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή τίτλου ισότιμου προς αυτό
iv. Οι κάτοχοι πτυχίου Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης , προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας άλλου Τομέα από αυτήν του οικείου τίτλου σπουδών τους , ως ακολούθως :
• Οι κάτοχοι πτυχίου Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου (Τ.Ε.Λ.),
• Οι κάτοχοι πτυχίου Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)
• Οι κάτοχοι πτυχίου Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (Ε.Π.Λ.)
• Οι κάτοχοι πτυχίου Α΄ Κύκλου Σπουδών Τεχνικού ΕπαγγελματικούΕκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.)
• Οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ Κύκλου Σπουδών Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.)
3. Στην Γ΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου εγγράφονται :
i. Οι προαγόμενοι στην Γ΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)
ii. Οι κάτοχοι πτυχίου Α΄ Κύκλου Σπουδών Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.), προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο αντίστοιχης ειδικότητας.
iii. Οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ Κύκλου Σπουδών Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.), προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο άλλης ειδικότητας του ίδιου Τομέα.
iv. Οι κάτοχοι πτυχίου Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου (Τ.Ε.Λ.), προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο άλλης ειδικότητας του ίδιου Τομέα.
v. Οι κάτοχοι πτυχίου Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.), προκειμένου να αποκτήσουν πτυχίο άλλης ειδικότητας του ίδιου Τομέα.