Θα ξεμείνει από χρηματοδότηση το “Άκτιο – Αμβρακία”;

Ενός κακού μύρια έπονται. Το πολύπαθο έργο “Άκτιο – Αμβρακία” είναι σταματημένο τους τελευταίους μήνες, εργαζόμενοι έχουν απολυθεί, άλλοι είναι απλήρωτοι και επίσημη αιτιολογία για το “stop” στο έργο δεν υπάρχει. Κι όλα αυτά σε ένα έργο που υποτίθεται ότι θα τέλειωνε μέσα στο 2013…

Η ολοκλήρωσή του έχει από καιρό παραπεμφθεί στη χρηματοδότηση και από το επόμενο ΕΣΠΑ -από το οποίο το έργο θα αντλούσε 130 εκατ.ευρώ-, ενδεχομένως με μια εργολαβία που θα συμπεριλάβει όλες τις ανολοκλήρωτες εργασίες και των τεσσάρων εργολαβιών στις οποίες έχει “σπάσει” το έργο. Όμως και από εκεί, προκύπτει από όσα δήλωσε ο αν.Υπουργού Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ότι υπάρχει πρόβλημα… Στο νέο ΕΣΠΑ έχουν ενταχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση 5 μεγάλα οδικά έργα. Εκτός του “Άκτιο – Αμβρακία” μιλάμε για το Πάτρα – Πύργος, την Παράκαμψη Χαλκίδας, τον αυτοκινητόδρομο Ε65 και το έργο Καλό Νερό-Τσακώνα. Όλα αυτά έχουν προϋπολογισμό 1,7 δισ. ευρώ όμως από το νέο ΕΣΠΑ στο σχετικό τομέα του Υπουργείου υπάρχουν μόνο 430 εκατομμύρια.

Όπως ανέφερε στη βουλή ο κος Σπίρτζης “με βάση το στρατηγικό πλαίσιο επενδύσεων μεταφορών -σελίδες 81 έως 83- και με απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΥΠΟΜΕΔΙ -με αριθμό πρωτοκόλλου 2031/28.11.2014- έχουν προϋπολογισμό 1.705.000.000.Στο πλαίσιο του ΣΕΣ 2014-2020 τα πέντε αυτά μεγάλα έργα εντάσσονται στον άξονα προτεραιότητας 3, στις σελίδες 92 έως 106 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές Μεταφορών κλπ. Η συνολική χρηματοδότηση του άξονα του Ταμείου Συνοχής είναι 430 εκατομμύρια. Άρα, μας λείπουν, σε σχέση με τις δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, 1.275.000.000. Επομένως, ακόμη κι αν διατεθούν όλες οι πιστώσεις του Εθνικού ΠΔΕ, σε σχέση με το Υπουργείο στα οδικά έργα μέχρι το 2018, πάλι μας λείπουν 727 εκατομμύρια, σε σχέση με αυτά που είχε δεσμευτεί η προηγούμενη κυβέρνηση.”

Τελικά ενδεχόμενως να φτάσουμε με το “Άκτιο – Αμβρακία” να πούμε ότι όταν κάτι δεν γίνεται στην ώρα του (βλ. τρέχον ΕΣΠΑ), ενδεχομένως να μην γίνει ποτέ…