Άκτιο – Αμβρακία : 21 εκατ. ευρώ επιπλέον διεκδικούν οι ανάδοχοι, με εκπτώσεις απαντά το Υπουργείο

-Κινούνται οι διαδικασίες έκπτωσης για τις δυο από τις τέσσερις εργολαβίες
– Σχεδόν 21 εκατ. ευρώ επιπλέον διεκδικούν επιπλέον οι ανάδοχοι του έργου

Την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου Αντιρρίου – Ιωαννίνων, Αμφιλοχίας – Πρέβεζας – Λευκάδας έθεσε κατά τη διάρκεια της συζήτησης της ερώτησης του στη Βουλή, ο Νίκος Μωραΐτης, βουλευτής του ΚΚΕ. Σημείωσε ότι «είναι ένας δρόμος κατασκευασμένος πάνω από μισό αιώνα, πρόκειται για δρόμο καρμανιόλα, σε απόσταση 250χλμ δεν υπάρχει πουθενά διαχωριστικό διάζωμα, οι γραμμές στη μέση του δρόμου έχουν σβηστεί και επικοινωνούν 7 νομοί» σημείωσε οι Ν. Μωραΐτης. Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης παραδέχτηκε οτι η κατάσταση είναι όπως την περιέγραψε ο βουλευτής του ΚΚΕ. Σημείωσε ότι για τα έργα που έχουν σταματήσει «θέλουμε να ακολουθηθεί μια άλλη γραμμή του ελληνικού δημοσίου και να προχωρήσουν οι διαδικασίες και να συνεχιστούν τα έργα».

Ωστόσο η συζήτηση ανάμεσα στον Υπουργό και τον βουλευτή επικεντρώθηκε στην κατασκευή του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία. Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε πως έχουν ξεκινήσει στις δύο από τις τέσσερις εγολαβίες διαδικασίες έκπτωσης, ενώ αποκάλυψε πως οι ανάδοχοι διεκδικούν 5 εκατ. ευρώ περίπου επιπλέον για κάθε μια εργολαβία.

ΣπίρτζηςΣυγκεκριμένα για το Άκτιο – Αμβρακία ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε : “Έχουμε και άλλα τμήματα, τα οποία έχουν δημοπρατηθεί. Ευτυχώς που συνέπεσε και η ερώτηση της κ. Ταχιάου πριν. Είναι στην ίδια κατηγορία με το Mετρό Θεσσαλονίκης. Τι έχει γίνει εκεί; Για τα τέσσερα έργα που έχουν γίνει, έχουμε διεκδικήσεις. Και μάλιστα οι διεκδικήσεις είναι όπως αριθμούνται τα έργα, περίπου αναλογικά. Στο πρώτο έργο είναι 5,1 εκατομμύρια, στο δεύτερο είναι 5,2 εκατομμύρια, στο τρίτο 5,3 εκατομμύρια και στο τέταρτο είναι 5,4 εκατομμύρια. Να σας ενημερώσω ότι είναι στην κατηγορία έργων «Γιώργος Σουφλιάς». Το πρώτο έργο έχει υλοποιηθεί στο 49% και πρέπει να τελειώσει στις 16-6-2015. Το δεύτερο έργο έχει υλοποιηθεί στο 37% και πρέπει να τελειώσει στις 16-12-2015. Το τρίτο έργο έχει υλοποιηθεί στο 35% και έπρεπε να τελειώσει στις 8-6-2015. Το τέταρτο έργο έχει υλοποιηθεί στο 52% και έπρεπε να τελειώσει στις 13-12-2015”.

Πρόσθεσε μάλιστα για το μέλλον των αναδόψων : “Τι συγκεκριμένο κάνουμε; Το συγκεκριμένο που κάνουμε είναι, στα έργα που έχουν σταματήσει και έχουν συγκεκριμένο πρόβλημα και δεν ανταποκρίνεται ο εργολήπτης, να ακολουθηθεί πλέον μία άλλη γραμμή του ελληνικού δημοσίου και να προχωρήσουν οι διαδικασίες έκπτωσης και όπου ανταποκριθεί, να συνεχιστεί το έργο. Και εκεί έχουμε τα ίδια φαινόμενα με απολύσεις εργαζομένων, διεκδικήσεις κλπ, όπως με το μετρό”.

ΑΕΓΕΚ Ακτιο ΒόνιτσαΟ βουλευτής του ΚΚΕ έκανε μάλιστα λόγο για ανοχή από την πλευρά της κυβέρνησης προς τις κατασκευάστριες εταιρείες. “Πριν λίγες ημέρες οι εργαζόμενοι ήρθαν σε επαφή μαζί σας. Τους είχατε υποσχεθεί ότι μέχρι τις 30 Μαΐου, αν η κατασκευάστρια εταιρεία δεν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις, θα παρθούν μέτρα. Στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου δεν πάρθηκαν μέτρα. Αντί για απάντηση, έχουμε απόλυση εκατό εργαζομένων.” είπε χαρακτηριστικά.

Η απάντηση του Χρ. Σπίρτζη ήταν η εξής : “Καμία ανοχή δεν υπάρχει από αυτή την Κυβέρνηση στους συγκεκριμένους και γενικότερα, σε όσους έχουν τέτοιου είδους συμπεριφορές. Κι έχουμε μια ιδιαίτερη ευαισθησία να το λέτε αυτό και μέσα στο Κοινοβούλιο. Πού την είδατε την ανοχή; Έχουμε συναντηθεί με τους συγκεκριμένους εργαζόμενους. Εγώ έχω συναντηθεί δυο φορές με όλα τα σωματεία. Λοιπόν, δυο φορές τουλάχιστον έχω συναντηθεί εγώ, έχει ενδιαφερθεί προσωπικά ο κ. Σκουρλέτης, ο Υπουργός Εργασίας, και είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις επιθεωρήσεις εργασίας εκεί. Έχουμε ένα εργασιακό πλαίσιο από τις προηγούμενες κυβερνήσεις που έχει διαλυθεί και παρά ταύτα, έχουμε κρατήσει λογαριασμούς, επειδή είναι απλήρωτοι εργαζόμενοι, προκειμένου να διερευνήσουμε τι έχει αποδοθεί στους εργαζόμενους που έπρεπε και τι όχι, με δική μου εντολή. Και έχουν ξεκινήσει στα δύο έργα διαδικασίες για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες έκπτωσης. Πού την είδατε την ανοχή, για να τη δούμε κι εμείς;”