Με το… κυάλι το “πακέτο Γιούνκερ”

H επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, η αναβάθμιση των λιμανιών του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης, η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα αλλά και οι δύο επεκτάσεις στο μετρό της Θεσσαλονίκης, το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα (θα υπάρχει και σύνδεση με Ολυμπία και Κατάκολο), η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, η Νότια Επέκταση Περιμετρικής Υμηττού είναι μόνο μερικά από τα έργα που αναμένεται να προταθούν για τη λίστα που θα κατατεθεί προς χρηματοδότηση από το «πακέτο Γιούνκερ», σύμφωνα με δημοσίευμα της “Ημερησίας”. Ο συγκεκριμένος κατάλογος θα εξεταστεί περαιτέρω ώστε στη συνέχεια να υποβληθεί στην ΕΤΕπ καθώς η χώρα μας συγκαταλέγεται στους ουραγούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σχέση με την αξιοποίηση του νέου επενδυτικού εργαλείου.

Όπως διακρίνει κανείς από τα προαναφερθέντα projects η μερίδα του λέοντος σε αυτό το πακέτο θα πάει στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, το σιδηροδρομικό δίκτυο. Το συγκεκριμένο πακέτο -από τη στιγμή που το ΕΣΠΑ έχει λίγο – πολύ και τη λογική “όλοι να πάρουν από κάτι”- θα μπορούσε να είναι ευκαιρία και για “μικρότερα” έργα στην κατεύθυνση να αμβλυνθούν κάποιες περιφερειακές ανισότητες. Αλλά γιατί, για παράδειγμα, να ενταχθεί στο “πακέτο Γιούνκερ” η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό; Ούτε μελέτη δεν έχουμε δύο δεκαετίες περίπου μετά τη χάραξη του αυτοκινητοδρόμου…