Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης: Μετ΄ εμποδίων οι απαλλοτριώσεις, στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας το έργο

Μετ΄ εμποδίων εξελίσσεται η αναβάθμιση του οδικού τμήματος Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης μήκους 7,15χλμ που αποτελεί το πρώτο τμήμα για την αναβάθμιση του άξονα Αγρίνιο – Καρπενήσι. Το έργο που κατά γενική ομολογία είναι κακοσχεδιασμένο και έχει αρκετά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις αναμένεται στο ΕΣΠΑ να περάσει από τομεακό πρόγραμμα του Υπ. Υποδομών στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Αυτό προκύπτει από την απάντηση που έδωσε το Υπ. Υποδομών σε σχετική ερώτηση που κατατέθηκε στη βουλή από τον βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Κ. Καραγκούνη.

Απο εκεί και πέρα σχετικά με τα υπόλοιπα προβλήματα του έργου το Υπ. Υποδομών απαντά:
Για τα θέματα των απολλοτριώσεων:
Έχει γίνει η κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων για την κατασκευή του έργου με οριζοντιογραφικό διάγραμμα με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δ.Ε του ΥΠΥΜΕΔΙ και εγκρίθηκε το κτηματολόγιο του έργου με απόφαση του Δ/ντή της Δ/νσης Απαλλοτριώσεων Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής.
Εκκρεμεί, εκ μέρους της ΔΟΥ η ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών με διαπραγμάτευση με συνολκή αμοιβή του Ανεξάρτητου Πιστοποιημένου Εκτιμητή που προεκτιμήθηκε στα 24.000,00 €, προκειμένου να υποβληθεί η ‘Έκθεση Εκτίμησης των ακινήτων που απαλλοτριώνονται μια να οριστεί δικάσιμος για τον καθορισμό προσωρινής τιμής μονάδας των προς απαλλοτρίωση ακινήτων.
Για τα πρώτα δύο (2) χλμ. της χάραξης, υπάρχουν αντιδράσεις από τον Δήμο Αγρινίου και τους ιδιοκτήτες των παρακείμενων στην οδό ιδιοκτησιών, που προτείνουν άλλες χαράξεις συμβατές με το προσφάτως εγκριθέν, στην περιοχή του έργου, Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αγρινίου (Γ.Π.Σ.) ή την κατάργηση των παράπλευρων και την αλλαγή τις διατομής της οδού. Κατά συνέπεια, οι επιτάξεις στο τμήμα αυτό, επί του παρόντος δεν μπορούν να ξεκινήσουν. Για τα υπόλοιπα 5,5 χλμ, της χάραξης, η κατάληψη των εκτάσεων για την κατασκευή του έργου γίνεται με τη διαδικασία της επίταξης και προχωρά η διαδικασία πληρωμών των δικαιούχων αποζημίωσης. Υπάρχει αντίδραση μόνο από δύο ιδιοκτήτες και σχετικά με τους δυστροπούντες ιδιοκτήτες, θα παρθούν όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέτρα γιοι την αναγκαστική επίταξη προς κατάληψη των απαιτούμενων για την κατασκευή του έργου, εκτάσεων.
Παράλληλα με τους εγκεκριμένους πίνακες των επιτάξεων, έγινε και η συλλογή στοιχείων για την ανασύνταξη του αρχικού κτηματολογίου, διότι υπάρχουν πολλοί ιδιοκτήτες που δεν αναφέρονται στο αρχικό κτηματολόγιο.

Για το θέμα του δικτύου άρδευσης της περιοχής που εμπλέκεται με την υπό κατασκευή χάραξη, γίνονται οι απαραίτητες συνεννοήσεις με τον αρμόδιο Οργανισμό Εγγείων Βελτιώσεων (Ο.Ε.Β.) Αγρινίου.

Αναφορικά με το θέμα των δανειοθαλάμων:
Στα τεύχη δημοπράτησης του έργου αναφέρεται ότι η λήψη των απαιτούμενων υλικών για το εν λόγω έργο, θα γίνει από τους προτεινόμενους από την εγκεκριμένη Οριστική Γεωλογική μελέτη δανειοθαλάμους είτε με εξαγορά, είτε με μίσθωση από τον ανάδοχο του έργου. Μέχρι σήμερα ο ανάδοχος δεν προχώρησε σε καμία εξαγορά μίσθωση ή ακινήτου για χρήση υλικών από δανειοθαλάμους. Η Υπηρεσία ερευνά τα αίτημα της Αναδόχου εταιρείας για τη δυνατότητα λήψης υλικών από τον παρακείμενο χείμαρρο Ερμίτσα, γεγονός που απαιτεί ειδικές αδειοδοτήσεις.

Σχετικά με το παράπλευρο δίκτυο του έργου:
Για τα δύο (2) πρώτα χλμ. της χάραξης όπου προβλέπεται από την μελέτη παράπλευρο δίκτυο, αντιδρούν όπως προαναφέρθηκε, η δημοτική αρχή Αγρινίου και οι παρακείμενοι μιδιοκτήτες, για δε τα υπόλοιπα χλμ. από. Χ.Θ. 2+900 έως Χ.Θ. 7+500, δεν προβλέπεται παράπλευρο δίκτυο από την εγκεκριμένη Οριστική Μελέτη Οδοποιίας. Η Υπηρεσία εξετάζει την δυνατότητα αποκατάστασης των προσβάσεων των αποκομμένων, εκατέρωθεν της αρτηρίας ιδιοκτησιών και αποκατάστασης των συνδέσεων του υφιστάμενου αγροτικού δικτύου της περιοχής.