Μειωμένος κατά 11-20% ο εορταστικός τζίρος σε Αγρίνιο και Μεσολόγγι

Μειωμένος ήταν ο τζίρος για την πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων, στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, καθώς οι αυξανόμενοι φόροι, τα μικρότερα εισοδήματα των καταναλωτών, η αβεβαιότητα λόγω της β’ αξιολόγησης δεν άφησαν πολλά περιθώρια στους καταναλωτές για αγορές.

Συγκεκριμένα, το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε από 12/12/16 έως 9/1/17 την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων. Για ακόμα μια χρονιά, η εμπορική κίνηση της εορταστικής αγοράς βαίνει μειούμενη. Κύρια ερμηνεία για την πορεία της αγοράς, είναι ότι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της δεύτερης αξιολόγησης, η συνεχής μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών αλλά και οι αυξανόμενοι φόροι, δε δίνουν περιθώρια ιδιαίτερης αισιοδοξίας, καθώς δημιουργούν αρνητικό κλίμα στην αγορά. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το 2016 τόσο η νεοφερμένη πρακτική της “Black Friday”, η οποία προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου και στην ουσία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος – όσο και οι επικείμενες χειμερινές εκπτώσεις του 2017 που ξεκίνησαν αμέσως μετά τις γιορτές.

Οι Εμπορικοί Σύλλογοι για την εμπορική κίνηση των Εορτών
Σύμφωνα με τους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών εμφάνισαν πτωτική τάση στη συντριπτική πλειονότητα των περιοχών, η οποία σε μεσοσταθμική βάση ανήλθε στα επίπεδα του 17,6%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο. Σύμφωνα με τους Εμπορικούς Συλλόγους Αγρινίου και Μεσολογγίου η πτώση του τζίρου και στις δύο πόλεις της Αιτωλοακαρνανίας ανήλθε από 11 έως 20%

Τα αποτελέσματα της έρευνας
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα τρεις στις τέσσερις (76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, περίπου μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών και το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περυσινό. Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης του κύκλου εργασιών εμφανίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%), καθιστώντας το συγκεκριμένο κλάδο ως τον ανθεκτικότερο του εμπορίου. Επιπλέον, το 28% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40%, το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40% ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ισοκατανέμονται οι απαντήσεις με ένα ποσοστό που αγγίζει το 20%. Ουσιαστικά 4 στις 10 επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων φαίνεται να χάνουν πάνω από 30% του τζίρου τους μέσα σε έναν χρόνο, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς.