Γιορτάζοντας την ολοκλήρωση 3 ετών εφαρμογής του προγράμματος «ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ», η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας διοργανώνει το Σάββατο 11 Μαΐου 2019 και ώρες 10:00 – 12:30 στην Αγορά Αργύρη, ημερίδα προβολής και διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος καλώντας εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να παραβρεθούν και να συμμετάσχουν στο δημιουργικό διάλογο που θα αναπτυχθεί.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ» υλοποιείται ως πρωτοβουλία σε πανελλήνιο επίπεδο στα σχολεία της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας και τελεί υπό την αιγίδα της. Στα 3 χρόνια εφαρμογής του, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το ‘ευ αγωνίζεσθαι’ ήρθε να υπηρετήσει ακριβώς αυτές τις διακηρυκτικές αρχές που κοσμούν διαχρονικά κάθε πολιτισμένη κοινωνία. Εφαρμόζεται σε γυμνάσια αρμοδιότητάς της, έχει εμπλέξει πάνω από 1000 μαθητές/τριες, από 30 και πλέον σχολικές μονάδες των περιφερειακών ενοτήτων Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας.
Το εν λόγω πρόγραμμα καινοτομεί, καθώς μέσω της μικτής μάθησης (blended learning) θέτει τους μαθητές στο επίκεντρο της διαδικασίας, αξιοποιεί τα βιώματά τους και τους διευκολύνει να προσεγγίσουν τη γνώση συνεργατικά. Η ανάγκη ηθικής εκπαίδευσης των μαθητών προβάλλει όλο και πιο αναγκαία στις μέρες μας, καθώς το πολιτισμικό και ηθικό πλαίσιο της σύγχρονης ζωής συμπιέζει κλασικές ηθικές αξίες όπως ο σεβασμός, η υπευθυνότητα, η δικαιοσύνη, η αλληλεγγύη, η ανεκτικότητα, η αποδοχή του διαφορετικού.
Ο ηθικός-ενεργός πολίτης θεωρείται κεντρικός εκπαιδευτικός στόχος, ώστε να αντιμετωπιστούν τα έντονα φαινόμενα ηθικής παρακμής των ημερών μας. «Η αρετή είναι διδακτή» υποστηρίζει ο Σωκράτης, αναφερόμενος σε διαδικασίες ανάπτυξης της ικανότητας κάποιου να συμπεριφέρεται ηθικά, δεδομένου ότι διαστάσεις του ηθικού χαρακτήρα όπως η ευαισθησία στα αισθήματα και στις ανάγκες των άλλων, η συνεργατική στάση, οι ικανότητες επίλυσης προβλημάτων (απαραίτητες για την ομαλή έκβαση προστριβών) κ.ά., αναπτύσσονται σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας.
Για την εξυπηρέτηση της στοχοθεσίας του, επιστρατεύονται συμπεριφορές από «αθλητές-πρότυπα» από το χώρο του ποδοσφαίρου και δημιουργούνται για τα παιδιά στοχευμένες βιωματικές εμπειρίες, προκειμένου η νέα γνώση να εφαρμοστεί σε κατάλληλα σχεδιασμένα για να προάγουν την δημιουργία επιθυμητών συμπεριφορών «τίμιου παιχνιδιού» πεδία.
Καθοριστική για την επίτευξη του σκοπού του προγράμματος, είναι η προσεκτικά σχεδιασμένη εκπαιδευτική διαδικασία, που εμπλέκει τους μαθητές/τριες σε όλα τα στάδιά της, ενισχύοντας την δέσμευσή τους σε αυτή.
Σημαντικό είναι ότι ο σχεδιασμός του προγράμματος, επιτρέπει την προσαρμογή του και στα χαρακτηριστικά άλλων ομαδικών ή και ατομικών αθλημάτων, δίνοντας διέξοδο στο πλήρες φάσμα των αντικειμένων της σχολικής Φυσικής Αγωγής.